شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#آلمان#نتایج#وزیر دفاع

ائتلاف "اولاف شولتز" در صورت برگزاری مجدد انتخابات اکثریت پارلمانی را از دست می‌دهد

ائتلاف "اولاف شولتز" در صورت برگزاری مجدد انتخابات اکثریت پارلمانی را از دست می‌دهد

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که وزیر دفاع آلمان در پی رسوایی‌های اخیر به شدت محبوبیت خود را در بین شهروندان از دست داده و دولت ائتلافی به رهبری "اولاف شولتز" نیز دیگر اکثریت پارلمانی را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که ائتلاف دولتی موجود در آلمان به رهبری اولاف شولتز در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد دیگر اکثریت را به دست نخواهد آورد.

بر اساس نظرسنجی اینسا، در صورت برگزاری انتخابات مجدد حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی 20 درصد، اتحادیه احزاب متحد مسیحی 27 درصد، سبزها 17.5 درصد، حزب لیبرال دموکرات 7.5 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 15 درصد آراء را به دست خواهد آورد و به این ترتیب ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی با کسب مجموعا 45 درصد آراء اکثریت پارلمانی را از دست می دهد.

در این صورت یک ائتلاف بزرگ سیاه-قرمز ( متشکل از احزاب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) با مجموع 47 درصد اکثریت پارلمانی را کسب می کنند. ائتلاف موسوم به جامائیکا متشکل ازاحزاب متحد مسیحی، سبزها و حزب لیبرال دموکرات با مجموع 52.5 درصد هم اکثریت آرا را دارند. بر اساس این نظرسنجی، جناح چپ نیم تا پنج درصد آراء را در این انتخابات کسب می کند و تا حدی به ورود به پارلمان نزدیک می شود. بر اساس این نظرسنجی، سایر احزاب مجموعا هشت درصد را تشکیل می دهند.

در رده بندی سیاستمداران هم کریستین لامبرشت، وزیر دفاع فدرال آلمان پس از ویدیوی جنجالی خود در شب سال نو، چهار امتیاز از دست می دهد و به رتبه بیستم که آخرین رتبه در رتبه بندی سیاستمداران است سقوط می کند و محبوبیت خود را نزد رأی دهندگان همه احزاب از دست می دهد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در پیامی ویدئویی که در حساب رسمی اینستاگرام خود به مناسبت سال نو میلادی منتشر کرد و طی این ویدئو همچنان که در یکی از خیابان‌های برلین ایستاده و صدای آتش‌بازی شنیده می‌شود، گفت: جنگی در وسط اروپا در حال شدت گرفتن است. طی سال اخیر، من با افراد جالبی آشنا شدم و در رابطه با حمله روسیه به اوکراین تحت تاثیر قرار گرفتم. می‌خواهم بابت این موضوع تشکر کنم.

در کنار این ویدئو ماجرای پرواز پسر وزیر دفاع آلمان با هلیکوپتر به قرار رسمی قبل از تعطیلات سیلت، کمبودهای شدید تجهیزات در ارتش و مشکلات اجرای خریدهای میلیاردی سبب شده که لامبرشت در شرایط سخت و دشواری قرار گیرد.

در پی این رسوایی ها درخواست ها برای کناره گیری لامبرشت بالا گرفته، اما صدر اعظم آلمان با این وجود اعلام کرده که همچنان می خواهد به وزیر دفاع خود پایبند باشد.

مدت‌هاست که در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی بحران شکل گرفته است. حزب لیبرال دموکرات که در سال 2022 به دلیل نتایج ضعیف در انتخابات تحت فشار قرار گرفت، اعلام کرده است که می خواهد مسائل و سیاست های خود را با شدت بیشتری در دولت ائتلافی پیش ببرد. این حزب همچنان در زمینه سیاست‌های هسته‌ای و مقابله با کرونا به اختلافات در دولت ائتلافی دامن می زند و همچنین همراه با نمایندگان سبز، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان را متهم می‌کنند که ماه‌ها در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین بسیار مردد بوده است.

انتهای پیام/