شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##خطیب#معروف#استان#مرکزی#دار#فانی#وداع#گفت

خطیب معروف استان مرکزی دار فانی را وداع گفت

خطیب معروف استان مرکزی دار فانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام مهدی عظیمی، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، واعظ قدیمی و معروف شهر اراک دار فانی را وداع گفت.

به گزارش برنا از مرکزی ، مرحوم حُجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی عظیمی متولد 1319 بوده که از  13 سالگی وارد حوزه علمیه مرحوم حاج محمد ابراهیم خوانساری شهر اراک  شد و آغاز به تحصیل و تلمذ محضر اساتید فن خصوصا مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ فضل الله نصیرالاسلامی و آیت الله حاج شیخ محمد امامی خوانساری و دیگر بزرگان نمود.

در دوران طلبگی با بیان بسیار شیوا و بلیغ خود تمامی طالبان علم را مجذوب کرده و تکیه بر جایگاه رفیع استادی زد و بیش از 6 دهه شاگردان بسیاری را  تربیت نموده  و در این اثنا دانشگاهیان در دانشگاه‌های استان به ویژه اراک هم از وجود این عالم وارسته در مراکز تربیت معلم، دانشگاه اراک ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک  استفاده کردند.

حجت الاسلام عظیمی در سنگر محراب و منبر خالصانه و صادقانه در خدمت مومنین و مومنات بوده و ترویج احکام اسلامی کرد و در قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی از مبارزان با طاغوت و رژیم شاهنشاهی بوده و در راهپیمایی ها و تحصن های مردمی بر علیه طاغوت حضور پُر رنگ و تاثیر گذار داش.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تام وجود تابع بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل ره و ولایت فقیه بوده و از چهره های معروف و محبوب مردمی محسوب شده و با اخلاق نیک و تواضع بالا همگان  را جذب نموده و از زلال معارفش استفاده نمود.

حجت الاسلام عظیمی که پیش نماز مسجدآاکبر شهرستان اراک نیز بود در سن 82 سالگی پس از تحمل دوران کسالت دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار معبودش شتافت.