شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#منابع#پایان سال#مجلس شورای اسلامی

حاجی‌بابایی در صحن مجلس:

منابع بودجه تا پایان سال ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد

منابع بودجه تا پایان سال ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد که این در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: نکته‌ای برخی از همکاران مطرح کردند مبنی بر اینکه اگر منابع دولت ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده چرا درصد کمی از بودجه پروژه‌های عمرانی محقق شده است.

وی ادامه داد: از یک جهت درست است، اما صحبت بنده و میرکاظمی این بود که تا پایان سال، منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد که این در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و نکته این است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیدار بودجه‌ای مصوب کردند که منابع آن روشن بوده و هر فردی که گفت مجلس مصوباتی داشت که منابع آن موهون بود، غلط است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان ۶۵ همت از بودجه عمرانی به این بخش اختصاص یافت. اخیراً با تزریق ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی که جزو منابع بودجه بود و به دلایلی تاکنون انجام نشده بود و با فروش نفت، تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت که این ۲۰ درصد که از صندوق توسعه ملی اخیراً به بودجه اضافه می‌شود، به سمت اشتغال و پروژه‌های عمرانی خواهد رفت و قول داد در سه ماهه آخر سال بودجه پروژه‌های عمرانی به شدت افزایش یابد و بودجه آنها را تخصیص دهد.

حاجی بابایی تاکید کرد: زمانی که با بررسی کامل و دقیق شرایط به جمع بندی می‌رسیم قطعاً منابع دولت تحقق می‌یابد، القای کسری بودجه به افزایش قیمت ارز و تورم در سطح جامعه و افزایش نگرانی مردم می‌انجامد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: در سخت‌ترین شرایطی که جامعه بین‌الملل ایجاد کرد، ما موفق شدیم منابع خود را در بودجه سال ۱۴۰۱ تأمین کنیم. بودجه پروژه‌های عمرانی باید تخصیص پیدا کند و انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه به سرعت بودجه مربوط به عمران و اشتغال را تخصیص دهد.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: منابع بودجه سال جاری به همراه آن اذن که دولت از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه برای اشتغال و پروژه‌های عمرانی اخذ کرده به صورت صد درصد محقق خواهد شد. ما نیز منتظریم که انشا الله این امر محقق شده و شاهد عمران و آبادانی در کشور باشیم.