شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب

ورزش‌های مورد علاقه رهبر انقلاب کدام است؟

ورزش‌های مورد علاقه رهبر انقلاب کدام است؟

رهبر انقلاب همواره بر ورزش کردن جوانان تأکید داشته اند، اما برای خیلی از نوجوانان و جوانان این سوال مطرح است که رهبر انقلاب به چه ورزش هایی علاقه دارند؟

به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، ورزش کردن از آن کارهایی است که از هر طرف نگاه کنیم بُرد با ماست. هم فال است و هم تماشا. علاوه بر آنکه به جسم‌مان رسیدگی کرده و حالش را خوب می‌کنیم، نشاط و روحیه‌ می‌گیریم و ورزش کردن برایمان به تفریح بسیار لذت‌بخش و مفیدی تبدیل می‌شود.

اصلاً خیلی از ما وقتی اسم تفریح می‌آید به یاد جست‌ و خیز و دویدن و پریدن می‌افتیم. خلاصه که ورزش یکی از آن کارهایی است که تفریح دو آتیشه‌ است. شاید فکر کنید این روزها که شرایط دنیا کمی پیچیده شده چه ورزش‌هایی می‌توانیم انجام دهیم که به بهبود حالمان کمک می کند؟

اگر دوست دارید ورزش کنید بیایید به سراغ ورزش‌های مورد علاقه رهبر انقلاب برویم تا هم بتوانیم ورزش کنیم و هم مراقب سلامتی خود و دیگران باشیم. اما ورزش‌های مورد علاقه آقا کدام هستند؟ کدام ورزش‌ها است که آقا به صورت ثابت در برنامه زندگی‌شان آن را لحاظ می‌کنند؟ 

خاطرات محمود خسروی‌وفا که هم مسئول حفاظت مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان بوده و هم از مسئولان ورزشی کشور هستند برای این آشنایی کمک‌مان می‌کند.

جوان مورد علاقه رهبر انقلاب کیست؟

آنچه من در این مدت از رفتار و گفتار حضرت آقا متوجه شده‌ام، این است که ایشان کلاً از جوان پرجنب و جوش خوششان می‌آید و این را بارها به زبان آورده‌اند. اصلاً با سستی و زیاد خوابیدن جوان‌ها موافق نیستند.

یک بار با یکی از محافظان خدمتشان بودیم، من به حضرت آقا گفتم این آقایی که همراه من است، می‌تواند 1500 بار بدون توقف شنا برود. آقا باتعجب پرسیدند: 1500؟! بعد به او گفتند که الان هم می‌توانی شنا بروی؟ او هم کتش را درآورد و بدون اینکه بدنش را گرم کند، 300 بار شنا رفت. آقا گفتند: بس است، قبول کردم. به‌ طور کلی حضرت آقا از مشاهده‌ جوانان پر جنب‌ و جوش و پر تحرک لذت می‌برند.

روی فرم باشیم

یادم می‌آید که آقا در اوایل انقلاب یک روز به من گفتند من نذری دارم و می‌خواهم به امام‌زاده داوود بروم. ما هم برنامه‌ریزی کردیم و همراه چند تن از محافظ‌ها و آقای راشد یزدی به سمت امامزاده داوود حرکت کردیم.

ایشان لباس پاسداری پوشیدند و صورتشان را با چفیه بستند. آقای راشد هم با لباس عادی روحانیت آمده بود. جالب اینکه در راه همه فکر می‌کردند ایشان محافظ آقای راشد است، چون ما با لباس کوهنوردی و تجهیزات آمده بودیم.

من به سبب تخصصم در کوهنوردی، سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی، خوب می‌دانستم که راه‌پیمایی یک کوهنورد حرفه‌ای به چه شکل است و می‌دیدم که آقا کاملاً حرفه‌ای و خیلی راحت مسیر را به سمت بالا طی می‌کردند و بدنشان بسیار روی فرم بود.

پیاده‌روی را جدی بگیریم

ورزش دیگری که حضرت آقا بسیار انجام می‌دهند، پیاده‌روی است؛ پیاده‌روی تند، بین نیم‌ساعت تا سه ربع. من صبح‌های زود که سر کار می‌آمدم، می‌دیدم ایشان در حال پیاده‌روی هستند. حتی این پیاده‌روی در سفرهای خارج از کشور ایشان هم قطع نمی‌شد.

با ایشان به کشور رومانی رفته بودیم، من لباس ورزشی خوب و متفاوتی به لحاظ رنگ و قیافه داشتم. در رومانی یک روز آقا به من گفتند که چه لباس قشنگی داری. بده من بپوشمش. لباس را برای پیاده‌روی پوشیدند و به محوطه رفتند، خبرنگاران به خیال اینکه من آمده‌ام دست تکان دادند و جلو آمدند، اما وقتی دیدند آقا این لباس را پوشیده، خیلی تعجب کردند. به‌طور کلی پیاده‌روی ایشان ترک نمی‌شد.

انتهای پیام/