شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#مسئولیت

جنبش انصار الله: آمریکا مسئول ادامه جنگ و محاصره علیه یمن است

جنبش انصار الله: آمریکا مسئول ادامه جنگ و محاصره علیه یمن است

یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصار الله، مسئولیت ادامه جنگ و محاصره تحمیلی علیه یمن و تنش آفرینی در این کشور را متوجه آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش انصارالله یمن، آمریکا را مسئول تشدید تنش‌ها و مانع تراشی در مسیر تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن دانست و تاکید کرد که ادامه جنگ و محاصره تحمیلی بر یمن، با تصمیم آمریکا صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، جنبش انصارالله یمن آمریکا را به مانع تراشی در مسیر برقراری صلح در یمن و پایان دادن به درگیری هشت ساله در این کشور متهم کرد. «علی القحوم» یکی از اعضای دفتر سیاسی این جنبش، در توییتی نوشت: آمریکایی‌ها هر چقدر تلاش کردند که بر اقدامات خود سرپوش بگذارند و در پشت پرده قرار داشته باشند، اما اتفاقات و حقایق و رفتار تهاجمی مستمر، چهره زشت آنها را آشکار کرد.

وی ادامه داد: من به صراحت اعلام کردم که تجاوز و محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی، تصمیم آمریکاست و از سوی واشنگتن اعلام شد. این آمریکایی‌ها هستند که تجاوز به یمن را هدایت می‌کنند، تمام عواقب فاجعه بار آن را به دوش می کشند، مانع صلح می‌شوند و برای تشدید تنش و تداوم توطئه‌ها فشار می‌آورند.

شایان ذکر است که صنعا در اکتبر گذشته، اعلام کرد که مذاکرات برای تمدید آتش بس سازمان ملل در یمن به بن بست رسیده است، زیرا عربستان سعودی از پرداخت حقوق کارکنان دولت از محل درآمدهای نفت و گاز تولیدی استان‌های یمن و متوقف کردن جنگ و محاصره علیه یمن خودداری می‌کند.