شهر خبر

تاکید بایدن بر حمایت از برزیل در تماس تلفنی با داسیلوا

تاکید بایدن بر حمایت از برزیل در تماس تلفنی با داسیلوا

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای برزیلی خود، ضمن تاکید بر حمایتش از دموکراسی در این کشور، اقدامات خشونت‌آمیز آشوبگران در برازیلیا را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه به‌صورت تلفنی با «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» همتای برزیلی خود برای‌اولین بار از زمان تحلیف وی، گفتگو کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت که بایدن در این تماس به داسیلوا درباره حمایت بی‌دریغ خود از دموکراسی در برزیل و دولت جدید این کشور اطمینان داد و از او دعوت کرد تا به کاخ سفید سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: «اراده آزاد مردم برزیل در انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی لولا داسیلوا به پایان رسید، آشکار شد».

در این بیانیه همچنین آمده است که بایدن اقدامات خشونت آمیز آشوبگران و حملات آنها به نهادهای دموکراتیک در برزیل و مخالفان انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را محکوم کرد.

بر این اساس، داسیلوا نیز با پذیرش دعوت رئیس جمهور آمریکا برای سفر به واشنگتن، گفت که در اوایل ماه فوریه برای انجام گفتگوهای عمیقی درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه، به کاخ سفید می‌رود.

روز یکشنبه بود که هزاران نفر از طرفداران «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور سابق برزیل که به «ترامپ برزیل» معروف است حفاظ های امنیتی اطراف کاخ «پلانالتو» را شکسته و وارد محوطه و ساختمان کنگره ملی این کشور شدند.

داسیلوا هفته پیش به‌عنوان رئیس‌جمهور برزیل سوگند یاد کرد و قول داد که مسیر این کشور را برای نجات آن از گرسنگی، فقر و نژادپرستی، تغییر دهد.

منبع: فارس