شهر خبر

بازیکن تیم ملی از اوضاع بد تیم پرده برداشت!

ملی‌پوش سابر گفت: شرایط‌مان قبل از المپیک بهتر بود و الان یکسری امتیازهای حمایتی را هم از دست دادیم.

بازیکن تیم ملی از اوضاع بد تیم پرده برداشت!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

محمد فتوحی، عضو تیم‌ ملی سابر ایران در خصوص آخرین شرایط تیم‌ ملی برای شرکت در مسابقات گرندپری تونس اظهار داشت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و یک هفته‌ای است که در اردو هستیم. البته حالا که نزدیک مسابقات است خیلی نمی‌توانیم تمرین‌های پرفشاری را داشته باشیم. امیدوارم این دو روز آخر همه چیز خوب پیش برود تا بتوانیم با آمادگی لازم در مسابقات حاضر شویم.

دارنده مدال نقره آسیا در رابطه با سطح کیفی این رقابت‌ها گفت: مسابقات گرندپری از مهمترین مسابقات است. همه شمشیربازهای طراز اول دنیا در این رویداد شرکت می‌کنند در مجموع نیز فکر می‌کنم 148 سابریست از 29 کشور در این رقابت حضور دارند‌ و فرانسه، آمریکا و ایتالیا با 12 نماینده، ژاپن با 9 نفر، مجارستان 8 نفر، کره‌جنوبی 7 نفر و مصر با 6 سابریست حضور خواهند داشت. ما هم تیم خوبی داریم و دنبال این هستیم که بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

وی اضافه کرد: هیچ ورزشکاری نیست که قبل از اعزام به مسابقات به کسب مدال در آن رویداد فکر نکند ولی گرندپری ها شرایط خاص خود را دارند و رقابت ها بسیار سخت است. هدف ما این است که ابتدا با بازی خوبمان امتیازهایمان را بهتر کنیم تا بتوانیم در مسابقات انتخابی المپیک که به زودی آغاز می شود از نظر رنکینگ شرایط نرمالی داشته باشیم.

نماینده سابر ایران در المپیک 2020 توکیو در ادامه گفت وگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه نیاز است شمشیربازی هم جزو اولویت‌های مسئولین برای حمایت‌های بیشتر قرار بگیرد؛ بیان کرد: مسئولین ورزش در المپیک توکیو از ما انتظار مدال داشتند ولی همانگونه که شاهد بودیم متاسفانه به خاطر یک امتیاز نتوانستیم مدالی به دست بیاوریم. فکر میکنم شرایط ما قبل از المپیک خیلی بهتر از حالا بود شاید هم سیاست اینگونه است که نزدیک مسابقات حمایت‌ها بیشتر می‌شود ولی ما اگر میخواهیم در المپیک بعدی هم باشیم باید نگاه ها را به این رشته متفاوت کنیم.

محمد فتوحی در پایان در رابطه با کادر فنی تیم ملی نیز توضیح داد: سابر ایران سالها در کنار پیمان فخری روند خوبی را طی کرد و این را همه می دانند و هیچکس نمی تواند در این رشته در کشورمان مانند او باشد. این مساله را حتی آقای قربانی سرمربی فعلی تیم هم قبول دارند اما خوشبختانه تیم شرایط خوبی دارد و اتفاقا روابط ملی پوشان و کادر فنی دوستانه است.