شهر خبر

آمریکا: توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست

آمریکا: توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت واشنگتن قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از بررسی آنچه «تهدیدات ایران» نامید در جریان سفرش به سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

بر اساس این گزارش، سالیوان در گفتگو با خبرنگاران در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مکزیک گفت: دولت آمریکا توضیح داده است که توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست.

وی در عین حال مدعی شد: دولت آمریکا همچنان معتقد است که دیپلماسی مناسبترین راه برای تضمین جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

سالیوان افزود: دولت بایدن از فرصت ارتباط با دولت جدید اسرائیل پیرامون این موضوع برخوردار خواهد بود و برای حل و فصل هرگونه اختلافات بین خود پیرامون تاکتیک ها تلاش خواهیم کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین از سفر خود به سرزمین های اشغالی خبر داد اما به تاریخ این سفر اشاره ای نکرد.

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم پیش از این اعلام کرده بود که واشنگتن احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را از دستور کار خارج کرده و بر مقابله با همکاری نظامی بین ایران و روسیه تمرکز دارد.

بر اساس این گزارش، پرایس گفت: برنامه جامع اقدام مشترک از چند ماه پیش تا کنون از دستور کار خارج شده است.

وی با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران، افزود: در حال حاضر آنچه در رأس دستور کار ما قرار دارد انجام هر کاری برای حمایت از حقوق مردم ایران و مقابله با همکاری نظامی-فناوری فزاینده بین ایران و روسیه است.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پیش از این آمریکا را به بهانه تراشی قبل از پایان مذاکرات غیرمستقیم بر سر برجام متهم کرده و گفته بود: همه متن‌ها حدود ۵ ماه پیش نوشته شده بود، اما این واشنگتن بود که در آخرین لحظات مانع تراشی کرد و بهانه گرفت.