اکثر تسلیحات غربی قدیمی و برخی تاریخ گذشته هستند

«وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس روز دوشنبه از تسلیحات قدیمی و تاریخ گذشته کشورهای غربی که به اوکراین ارسال میشود انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «بخش عمده تسلیحاتی که از غرب به اوکراین وارد میشود نسبتا قدیمی بوده و برخی از آنها تاریخ مصرفشان نیز گذشته است».

در همین راستا «ماتیوس موراوسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه تاکید کرد که این کشور اقدام به ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هیچ برنامه ای نداریم که به تنهایی به انتقال تانک هایمان بکنیم. بدون ائتلافی گسترده، هرگز اقدام به انتقال آنها نخواهیم کرد». در بهار گذشته، لهستان صدها تانک T-۷۲ را به اوکراین ارسال کرد.

اکثر تسلیحات غربی قدیمی و برخی تاریخ گذشته هستند

پیش از این روسیه یادداشت هشدار آمیزی را به ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته بود که اقدام غرب در ارسال تسلیحات به اوکراین هیچ تاثیری در موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین نخواهد داشت و تاثیر منفی بر این مذاکرات دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل در اوکراین گفت که کشورهای غربی با حمایت از نظام اوکراین، به طرفی در بحران تبدیل شده اند و هر محموله تسلیحاتی اوکراین، هدف مشروعی برای روسیه به شمار می آید.