شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کسب و کار

چگونه نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) بگیریم؟

از ابتدای ثبت نام تا دریافت اینماد،حداکثر ۱۰ دقیقه زمان‌بر خواهد بود بنابراین الزام دریافت آن مانعی برای کسب و کار اینترنتی نیست.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، به تازگی کسب‌وکار‌های اینترنتی در سامانه اینماد و پنجره واحد تجارت‌الکترونیکی براساس رتبه اعتماد و تعداد ستار‌های لوگوی اینماد رتبه بندی خواهند شد. در واقع برای معرفی کسب‌وکار‌های برتر و سهولت دسترسی مردم به آن‌ها، مرتب‌سازی کسب‌وکار‌های اینترنتی در سامانه اینماد (منوی مصرف‌کنندگان- فهرست دارندگان اینماد) و همچنین شرکت‌های خدمات پرداخت و پرداختیار‌ها در پنجره واحد تجارت الکترونیکی (بخش درخواست درگاه پرداخت اینترنتی) و سکو‌های غرفه‌سازی و فروشگاه‌سازی در پنجره واحد تجارت الکترونیکی بر اساس رتبه اعتماد آن‌ها خواهد بود.

 

مراحل دریافت اینماد

 

نماد اعتماد، تصویر لوگوی سازمان اینما‌د است که با تعدادی ستاره در زیر آن اعتبار نماد مشخص می‌شود. هر نماد دارای ۵ ستاره است و روشن بودن هر تعداد از این ستاره‌ها به معنی مقدار اعتبار کسب‌وکار اینترنتی خواهد بود.

 

در مرحله اول پس از آنکه متقاضی پرونده دریافت اینماد را تکمیل کرد، روند ارزیابی صلاحیت کسب‌و‌کار اینترنتی برای اخذ اینما‌د آغاز می‌شود. به این صورت که ابتدا آدرس و شماره تماس محل فعالیت کسب‌و‌کار اینترنتی راستی آزمایی شده و پس از تصدیق آدرس و شماره تماس توسط وب از سامانه پیمانکار طرف قرارداد با مرکز توسعه تجارت الکترونیک به سامانه نماد ارسال می‌شود.

 

در مرحله بعد وبسایت فروشگاهی از سه زاویه محتوای وبسایت، فرایند فروش و ثبت سفارش و نیز استاندارد صفحات سایت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پس از اینکه کسب‌وکار به طور کامل ارزیابی و در سازمان اینماد ثبت می‌شود، نماد تک ستاره اینماد را دریافت می‌کند.

 

ستاره دوم به معنی داشتن گواهی امنیت SSL بلند مدت است. گواهی امنیتی SSL بر اساس پروتکل ایمن موجود در اینترنت دریافت می‌شود و اطلاعات انتقالی در وب سایت، بر همین اساس به صورت ایمن و رمزنگاری شده رد و بدل می‌شوند.

 

در حقیقت، استفاده از پروتکل https باعث می‌شود که امنیت محتوای سایت‌های کسب‌وکار‌های اینترنتی افزایش پیدا کند.
همچنین، ستاره سوم به معنی مدت سابقه بیش از ۵ سال است. ستاره‌های چهارم به معنی داشتن مجوز‌های لازم کسب‌وکار‌های فیزیکی و ستاره پنجم به معنی کیفیت کسب‌وکار در مدت‌زمان طولانی است. البته این مدت زمان می‌تواند یکی از موانعی باشد اینما‌د برای کسب‌وکار‌های نوپا ایجاد می‌کند. به معنی که تا این مدت تمام نشود، آن‌ها در رتبه‌های بالا قرار نخواهند گرفت.

 

براساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کل فرآیند از ابتدای ثبت‌نام تا دریافت کد اینماد بدون ستاره، در مدت حداکثر ۱۰ دقیقه برای کاربران انجام می‌شود و الزام برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به هیچ وجه مانعی برای کسب‌وکار‌های اینترنتی نخواهد بود.