شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریزش مو

مصرف این نوشیدنی‌ها ریزش مو در مردان را افزایش می دهد

بر اساس یک مطالعه جدید، نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد ممکن است احتمال ریزش مو را در مردان افزایش دهد.

مصرف این نوشیدنی‌ها ریزش مو در مردان را افزایش می دهد

پژوهشی از چین رابطه بین نوشیدنی های شیرین شده با قند و ریزش موی مردانه را در مردان جوان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این تحقیق در روز سال نو در مجله MDPI منتشر شده است. در ایالات متحده، چندین روش درمانی برای ریزش مو وجود دارد که در حال حاضر مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است. البته اقدامات دیگری نیز برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، ریزش مو با الگوی مردانه شایع ترین شکل ریزش مو در مردان است که گاهی در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رخ می دهد. در اکثر موارد، ریزش مو با الگوی مردانه در مراحل بعدی زندگی اتفاق می افتد. علائم شامل نازک شدن قابل توجه، عقب رفتن خط مو یا طاسی است. انجمن ریزش مو آمریکا می گوید ریزش مو با الگوی مردانه بیش از ۹۵ درصد از ریزش مو در مردان را تشکیل می دهد. تا سن ۳۵ سالگی، تقریباً دو سوم مردان آمریکایی به نوعی ریزش مو خواهند داشت. حدود ۲۵ درصد از مردان زیر ۲۱ سال از ریزش مو با الگوی مردانه رنج می برند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد نوشیدنی های شیرین شده با شکر بر ریزش مو تاثیر می گذارند. در این پژوهش که محققان چینی انجام داده اند، ارتباط بین نوشیدنی های شیرین شده با قند و ریزش موی مردانه در مردان جوان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند که ریزش مو با الگوی مردانه در چین از ۲۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۲۷.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

محققان چینی داده‌های ایالات متحده را نیز بررسی کردند که نشان می‌داد در این کشور نیز مقادیر زیادی نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌شود. اعداد مرکز کنترل بیماری (CDC) نشان می دهد که 63 درصد از جوانان آمریکایی و 49 درصد از بزرگسالان، روزانه نوشیدنی های شیرین شده با قند مصرف می کنند.

نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر شامل نوشابه معمولی، نوشیدنی‌های با طعم میوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، آب‌های شیرین و قهوه و چای با قندهای افزوده است. در بیشتر موارد، نوشیدنی های شیرین شده با شکر انواع مختلفی از قندها دارند، از جمله شکر قهوه ای، شیرین کننده ذرت، شربت ذرت، دکستروز، فروکتوز، گلوکز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، عسل، لاکتوز، شربت مالت، مالتوز، ملاس، شکر خام و ساکارز.

CDC می گوید مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند با افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی، بیماری های کلیوی، بیماری کبد غیر الکلی، پوسیدگی یا حفره دندان، نقرس و آرتریت مرتبط است.

در این مطالعه ۱۰۲۰ نفر شرکت کننده در ۳۱ استان مختلف چین در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. افراد دارای ریزش مو با الگوی مردانه شماره گذاری شدند.

افرادی که رژیم غذایی آنها شامل غذاهای سرخ شده، دسرهای شیرین و سبزیجات کمتر بود، بیشتر در معرض ریزش مو با الگوی مردانه بودند. شرکت‌کنندگانی که موهای خود را حفظ کردند، رژیم‌های غذایی حاوی غلات، ریشه، میوه‌ها، ماهی و سایر اشکال غذاهای دریایی داشتند.

داده‌ها نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی کهالگوی ریزش موی مردانه داشتند، در مقایسه با شرکت‌کنندگان عادی، مقادیر قابل‌توجهی از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مصرف می کردند. مصرف هفتگی نوشیدنی های شیرین شده با قند در افراد دارای ریزش مو با الگوی مردانه ۴۲۹۳ میلی لیتر در مقابل ۲۵۱۳ میلی لیتر در شرکت کنندگان عادی بود.

در نهایت، محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدنی های شیرین شده با شکر شانس ریزش موی مردانه را افزایش می دهند. آنها بر این باورند که جوانانی که به نوشیدنی های شیرین علاقه دارند باید بیشتر مراقب باشند.