شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#منابع

آخرین تحولات فلسطین؛

حال وخیم مبارز فلسطینی در زندان تشکیلات/ آمار تخریب منازل اسرا

حال وخیم مبارز فلسطینی در زندان تشکیلات/ آمار تخریب منازل اسرا

منابع محلی در فلسطین از وضعیت وخیم جسمانی یک مبارز فلسطینی در زندان های تشکیلات خودگردان در کرانه باختری خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، پدر «مصعب اشتیه» مبارز فلسطینی که در زندان تشکیلات خودگردان فلسطین تحت بازداشت است، از وخامت حال او خبر داد.

اشتیه یکی از فرماندهان گروه مقاومت عرین الاسود است که توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شده و اکنون در زندان بیتونیا در شرایطی بسیار سخت و ناگوار نگهداری می‌شود.

عاکف اشتیه پدر این مبارز فلسطینی در اظهاراتی عنوان کرد که مصعب به شدت نیازمند انجام معاینات پزشکی است و در زندان به وضعیت او رسیدگی نمی‌شود. او خواستار آزادی فوری پسرش از زندان اریحا شد.

عاکف تاکید کرد که بازداشت مصعب یک جنایت است و او از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد.

گفتنی است که اخیرا در برنامه ما خفی اعظم در شبکه الجزیره به وضعیت این زندانی سیاسی فلسطینی اشاره و اعلام شد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان او را تحت شکنجه قرار دادند و او اکنون وضعیت نامناسبی دارد.

سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان پنجشنبه گذشته مصعب آشتیه را از زندان اریحا به زندان بیتونیا انتقال دادند.

تخریب خانه خانواده‌های ۸ اسیر فلسطینی در سال ۲۰۲۲

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ خانه‌ خانواده‌های ۸ نفر از اسرای فلسطینی را تخریب کرده است.

در این گزارش آمده است که کنست رژیم صهیونیستی و دستگاه قضایی این رژیم مجازات‌ها و سیاست‌های سرکوبگرانه شدیدی را علیه فلسطینیان به طور عام و اسرا به طور خاص در پیش گرفتند و جنگی روانی و اقتصادی را با تخریب خانه‌هی خانواده‌های اسرا و آواره کردن ده‌ها نفر، علیه آنان در پیش گرفتند که این جنایتی جنگی به شمار می‌رود.

اشغالگران صهیونیست سال گذشته ۸ خانه متعلق به خانواده‌های اسرای فلسطینی را تخریب کردند که بیشتر این خانه‌ها در شهر جنین قرار داشته است.

این در حالی است که سال ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی خانه‌های ۶ خانواده اسرا را تخریب کرده بود.

حال وخیم مبارز فلسطینی در زندان تشکیلات/ آمار تخریب منازل اسرا