شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#باران

از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان؛

هشدار نارنجی باران در خوزستان صادر شد

هشدار نارنجی باران در خوزستان صادر شد

اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تشدید سامانه بارشی و احتمال تگرگ و تندباد در استان هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تقویت سامانه بارشی از اواسط امروز تا اواخر روز فردا موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و احتمال تند باد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: علاوه بر مناطق ذکر شده در هشدار نارنجی در مناطق غربی و مرکزی و شمال شرقی در بقیه نقاط فعالیت سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای خواهد بود.

وی گفت: این شرایط موجب لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آب‌گرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی می‌شود.

سبزه زاری تاکید کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود و از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف گیر به کار گرفته شود.