شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#چین

معادل ۷ زمین فوتبال؛

چین از بزرگترین توربین بادی جهان رونمایی کرد

چین از بزرگترین توربین بادی جهان رونمایی کرد

شرکت CSSCهایژوانگ چین از بزرگترین توربین بادی دریایی رونمایی کرده که تیغه های آن ۱۲۸ متر یا معادل ۷ زمین فوتبال است و می توان ۱۸ مگاوات برق تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت CSSCهایژوانگ یکی از ۱۰ شرکت برتر دفاعی چین یک هاب پروانه و اتاقک موتور برای نمونه اولیه توربین بادی دریایی با بازده ۱۸ مگاوات ساخته است. نمونه اولیه بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در مراسمی در پارک صنعتی شهر دانگ یینگ واقع در ایالت شاندانگ چین رونمایی شده است.

در بیانیه شرکت سازنده آمده است: توربین H۲۶۰ با قدرت تولید ۱۸ مگاوات برق به ارتقای ظرفیت و کارآمدی توربین کمک می کند و همچنین هزینه یکسان شده انرژی مزرعه های بادی دریایی را کاهش می دهد. چشم انداز بازار توربین در بادهای مناطقی با بادهای شدید و همچنین در دریا متناسب است.

توربین بادی جدید بزرگتر از نمونه های ساخته شده توسط شرکت های چینی دیگر است. همچنین قدرت آن در مقایسه با توربین های فعلی زیمنس، وستاس و جنرال الکتریک نیز بیشتر است.

به گفته شرکت سازنده توربین جدید تیغه هایی ۱۲۸ متری دارد که وسعت حرکت آنها ۵۳ هزار متر مربع و معادل مساحت ۷ زمین فوتبال است. در کنار این موارد توربین دارای یک سیستم حسگری هولوگرافیک برای کاهش بار و فناوری کنترل برای گشتاورهای مختلف است.

چند سیستم آنلاین نظارت با منابع متعدد از توربین پشتیبانی می کنند تا لرزش تیغه یا میزان بی ثباتی آئروالاستیک ناشی از ترکیب ارتعاش و توزیع فشار روی تیغه را تا ۱۰ درصد کاهش دهند.