شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#برزیل#رییس جمهور

واکنش رییس جمهور سابق برزیل به حمله طرفدارانش به ساختمان‌های عمومی

بولسانورو: یورش به ساختمان‌های عمومی تخلف است

رئیس جمهور سابق برزیل در واکنش به حمله حامیانش به ساختمانهای دولتی با بیان اینکه تظاهرات مسالمت آمیزبخشی از دموکراسی است، حمله به مراکز عمومی را رد کرد.

به گزارش مشرق، «ژائیر بولسانورو» رئیس جمهور سابق برزیل ضمن رد هرگونه نقش در حمله به ساختمانهای ریاست جمهوری و کنگره ملی این کشور تاکید کرد، تظاهرات مسالمت آمیز بخشی از دموکراسی است، اما یورش به ساختمان های عمومی یک تخلف است.

حامیان بولسانورو که نامزد شکست خورده در انتخابات است روز یک شنبه همانند حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در روز ششم ژانویه ۲۰۲۰ به ساختمان ریاست جمهوری و ساختمان کنگره ملی این کشور یورش بردند و برای ساعاتی کنگره ملی این کشور را اشغال کردند.

پیش از این ژائیر بولسونارو در رد پیروزی «لولا داسیلوا» به دادگاه شکایت کرده بود و گفته بود آرای برخی دستگاه‌های شمارش آرا باید «بی‌اعتبار» شود. خبرگزاری رویترز گزارش داد، ادعای بولسونارو بعید به نظر می‌رسد به جایی برسد چراکه پیروزی لولا توسط دادگاه عالی انتخابات تأیید شده و سیاستمداران برجسته برزیلی و متحدان بین‌المللی هم به برد او اذعان کرده اند.

داسیلوا هفته گذشته مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود را برگزار کرد و هم اکنون رئیس جمهور قانونی این کشور است.

ماه گذشته حضور معترضان به نتایج انتخابات برزیل به درگیری با پلیس برازیلیا کشیده شد.

بر اساس گزارش ها، طرفداران ژائیر بولسونارو روز یکشنبه به وقت محلی حفاظ های امنیتی اطراف کاخ «پلانالتو» را شکسته و وارد محوطه و ساختمان کنگره ملی برزیل شدند.

رئیس جمهوری برزیل در واکنش به حمله هواداران یائیر بولسانورو رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره ملی این کشور این اقدامات را وحشیانه خواند و تاکید کرد که عوامل آن را با شدت مجازات خواهیم کرد.

منبع: فارس