شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اردوگاه البداوی لبنان برگزار شد

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اردوگاه البداوی لبنان برگزار شد

آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه البداوی لبنان، یاد و خاطر سردار سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المنار گزارش داد، آیین گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی در اردوگاه آوارگان فلسطینی البداوی لبنان برگزار شد.

در این مراسم، شیخ بلال شعبان، دبیر کل جنبش توحید اسلامی در سخنانی تاکید کرد: رهبر شهید (سردار) سلیمانی، همواره برای تاسیس ارتش (آزادی بخش) قدس تلاش کرد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برای حمایت از مقاومت در فلسطین وارد عمل شد، او خوب می‌دانست که دشمن صهیونیستی به جز زبان موشک، زبان دیگری را نمی‌فهمد.

به گفته شیخ بلال شعبان: هدف اصلی از ترور شهید سلیمانی ضربه زدن به مقاومت بود، اما خون این شهید تحقق بخش پیروزها شد و ما هم در راه او تا آزادی فلسطین قدم بر می‌داریم.

صالح عبدالوهاب هم به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در این مراسم به ایراد سخنرانی پردخت و تاکید کرد: نام شهید سلیمانی همچنان لرزه بر اندام اسطوره‌های دشمن صهیونیستی می‌اندازد، او رهبری بود که پرچم فلسطین را به دوش کشید، او عاشقی بود که گران بها‌‌ترین چیزی که داشت را برای پیروزی ملت فلسطین تقدیم کرد.

حسن شعبان یکی از مسئولین جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل ـ که میزبان این مراسم بود، فداکاری‌های شهید سلیمانی را مورد ستایش قرار داد و وی را حامی و پشتیبان مقاومت مردمی در فلسطین توصیف کرد.

او تاکید کرد: شهید سلیمانی را به حق باید فرمانده پیروزها بر دشمن صهیونیستی در طول تاریخ توصیف کرد، (سردار) سلیمانی اولین کسی بود که موشک‌ها رادر اختیار مقاومت فلسطین قرار دارد، میدان را هم خالی نگذاشت تا توازن وحشت را خلق کرده و اسطوره ارتش غیر قابل شکست اسرائیل را متلاشی کند.

ابو عدنان عوده، به نمایندگی از ائتلاف گروه‌های فلسطینی که برگزار کننده این مراسم بودند، ضمن خوش آمد گویی به حاضران مراسم یادبود شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: فلسطین در قلب ایران می‌تپد و همین امر دلیل حقیقی ترور شهید مجاهد سلیمانی است، چون او نماد حضور و جایگاه فلسطین در ایران بود، (سردار سلیمانی) نوک پیکان نشانه رفته به سینه رژیم صهیونیستی و استعمار آمریکایی محسوب می‌شد.

جلال عون به نمایندگی از احزاب ملی لبنان دیگر سخنران این مراسم هم تاکید کرد: محور مقاومت موفق شد در رویارویی و تقابل با پروژه تقسیم منطقه ایستادگی کرده و تحت فرماندهی (سردار) سلیمانی، جبهه‌ای از رویارویی سرسختانه را با دولت آمریکا ایجاد کند.

به گفته این شخصیت فلسطینی: شهید قاسم سلیمانی خطر بزرگی برای ادامه بقای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد و توانست به سدی عظیم  در مقابل طمع ورزی‌ها و توطئه‌های آمریکا برای سلطه بر ملت‌های منطقه و چپاول منافع و ثروت‌های آنها تبدیل شود.

اودر پایان سخنرانی خود با شهید فرمانده (قاسم سلیمانی) عهد بست که همچنان به فلسطین، قدس و مقاومت وفادار خواهند ماند.

در حاشیه این مراسم؛ شیخ بلال شعبان با بسام موعد مسئول روابط سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شمال لبنان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار دو طرف ضمن ارج نهادن به مبارزات مقاومت در جنین، نابلس، قدس و غزه، پایمردی و مقاومت اسرای فلسطین در زندان‌های اشغالگران هم مورد ستایش قرار گرفته و به اسیر آزاد شده کریم یونس هم، این آزادی تبریک گفته شد.

انتهای پیام/*