تمجید پدیده جام جهانی قطر از مسی +عکس

یکی از پدیده‌های جام جهانی جوسکو گواردیول، مدافع ۲۰ ساله تیم ملی کرواسی ، بود که با نمایش درخشان، کمک کرد تیمش عنوان سوم رقابت ها را کسب کند. با این حال مدافع تیم لایپزیش در دیدار مقابل آرژانتین(نیمه نهایی) برخلاف شروع خوب، نمایش ضعیفی را ارائه کرد و یکی از بدترین روزهای فوتبالش را در دوئل برابر لیونل مسی پشت سر گذاشت تا رسانه‌های دنیا به شکست او برابر لیونل مسی واکنش نشان بدهند.

برای مثال وبسایت روزنامه دیلی میل انگلیس در مورد او نوشت:«گواردیول مغلوب شد و لیونل مسی از او پیشی گرفت؛ نه یک بار، نه دو بار، بلکه سه بار! او سه بار محور فرار مسی از سمت راست شد. گواردیول ۱۵ سال از مسی جوانتر است اما در طول بازی عکس این تفاوت سنی نشان داده می‌شد.»

تمجید پدیده جام جهانی قطر از مسی +عکس

گواردیول در مصاحبه با نشریه بیلد و در مورد رویارویی با مسی در جام جهانی گفت:«من قبلا با لایپزیش برابر لیونل مسی بازی کرده بودم اما باید بگویم مسی در تیم ملی آرژانتین کاملا متفاوت بود و به گونه ای دیگر بازی می کرد. فکر می کنم او در آرژانتین با انگیزه تر از پی اس جی بازی می کند. در هر صورت این آخرین جام جهانی مسی بود و طبعا انگیزه‌اش از همیشه بیشتر بود. مسی کوتاه قامت و تند و تیز است و برای متوقف کردن او باید تکل بزنید یا به خطا متوسل شوید. او بهترین بازیکنی است که مقابلش بازی کرده‌ام.»