شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال

لیگ فوتبال پیرمردها راه‌اندازی می‌شود

لیگ فوتبال پیرمردها راه‌اندازی می‌شود

ژاپنی‌ها پیشتاز راه‌انداری نخستین لیگ فوتبال برای افراد مسن در سطح جهان هستند. بر اساس گزارش روزنامه «آساهی شیمبون»؛ این لیگ رسمی که در بهار پیش‌ رو افتتاح می‌شود، نخستین لیگی است که در ژاپن برای افراد ۸۰ سال یا بیشتر از آن اختصاص داده شده است.

هنوز هیچ نامی برای این لیگ مشخص نشده اما مسئولان برگزارکننده آن یعنی اتحادیه فوتبال بزرگسالان توکیو گفته‌اند که انتظار دارند این لیگ ابتدا با حضور سه تیم افتتاح و آغاز به کار کند. یک جلسه تمرین در اواسط ماه اکتبر که به عنوان بخشی از آماده‌سازی برای لیگ بالای ۸۰ سال ژاپن برگزار شد، نشان داد که این مسابقات ممکن است لزوماً حالت بازی دوستانه نداشته باشد.

با افزایش میانگین سنی جمعیت ژاپن، گزینه‌های بیشتری در این کشور برای فعال ماندن سالمندان از جمله افرادی که به ورزش تمایل دارند، در دسترس است. آمارها نشان می‌دهد که سالمندان مشارکت خود را در این گونه برنامه‌ها از جمله ورزش‌های گروهی افزایش داده‌اند.

درحال‌حاضر رویدادهای ورزشی و لیگ‌هایی برای افراد ۸۰ سال و بالای ۸۰ سال در کشور ژاپن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به رقابت‌های شنا، دو و میدانی و تنیس روی میز برای این دسته از افراد اشاره کرد.

اتحادیه والیبال ژاپن هم از سال ۲۰۲۲ مسابقاتی برای افراد مسن راه‌اندازی کرده که هر تیم می‌تواند ترکیبی از هشت زن و مرد با حداقل سن ۶۷ برای مردان و حداقل سن ۶۲ برای زنان داشته باشد.

اتحادیه فوتبال ژاپن پیش از این مسابقاتی در سطح ملی برگزار کرده که افراد بین ۴۰ تا ۷۰ سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

منبع: تسنیم