شهر خبر

تصمیمات جدید درباره انتخابات اتاق‌های بازرگانی

تصمیمات جدید درباره انتخابات اتاق‌های بازرگانی

فردای اقتصاد: آیین‌نامه هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان که با همکاری بین شورای عالی نظارت و هیات رئیسه اتاق ایران به‌منظور برگزاری دقیق و شفاف انتخابات دوره دهم هیات نمایندگان، اصلاح شده بود، امروز در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران به رای گذاشته شد و در نهایت کلیات این اصلاحیه به رای گذاشته شد که با کسب ۵۶درصد آرا به تصویب رسید.

به دنبال تصویب کلیات، جزئیات و بندهای آیین‌نامه مورد بررسی قرار گرفت و بنابر آن، پیشنهاد اضافه شدن بندی با این محتوا که تصدی ریاست در اتاق ایران، تهران و شهرستان‌ها در دوره سوم منوط به کسب دو سوم آرای هیات نمایندگان اتاق مربوط خواهد بود، به رای‌ گذاشته شد و با کسب ۶۲درصد آرا به تصویب رسید. در این رابطه با دریافت ۵۹درصد آرای هیات نمایندگان اتاق ایران مقرر شد تجدید انتخابات میان‌دوره‌ای اتاق ایران به صورت منفرد یا مجتمعا با دریافت یک‌سوم آرا، امکان‌پذیر باشد.

امکان مشارکت تشکل‌ها برای کاندیدا شدن در جمع اعضای هیات رئیسه اتاق ایران، موضوع دیگری بود که در راستای اصلاح جزئیات اصلاحیه آیین‌نامه هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفت و این موضوع با کسب ۶۰ درصد رای منفی،تصویب نشد و بنابراین نمایندگان تشکل‌ها در جمع هیات نمایندگان اتاق ایران همانند گذشته امکان کاندیدا شدن برای هیات رئیسه اتاق ایران را ندارند.

بر اساس این گزارش، دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

تکرار مخاطرات ارزی سال ۹۷ و ۹۸؟