شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سود

سود این سازمان دولتی هشت برابر شد+ اسامی زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها

سود این سازمان دولتی هشت برابر شد+ اسامی زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها

 ایسنا: وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس تکلیف جزء ( ۱ ) بند (م) تبصره ( ۲ ) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای شفاف سازی اقتصادی، صورت مالی ۲۰۷ شرکت مشمول جزء قانون یاد شده را در سامانه کدال منتشر کرد. البته این برای بار سوم است که صورت‌های مالی شرکت‌ها منتشر می‌شود.

پیش از این و در اواخر مهر سال جاری، صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت غیردولتی در راستای شفافیت منتشر شده و در سامانه کدال در دسترس عموم مردم قرار گرفت. قبل از آن هم شاهد انتشار صورت‌های مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در سامانه مذکور بودیم.

سامانه کدال نشان می‌دهد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شش ماه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ معادل ۱۸۱ میلیارد تومان سود خالص داشته است که این میزان سود در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری به ۱۷۰۹ میلیارد تومان رسیده که بیش از هشت برابر شده است. این درحالی است که سود خالص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳۵۰ میلیارد تومان و در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ معادل ۸۸۲ میلیارد تومان بوده است.

زیان خالص سازمان ملی زمین و مسکن در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، هشت میلیارد تومان بوده که این میزان با افزایش ۱.۵ درصدی به ۲۰ میلیارد تومان در شش ماهه ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

زیان خالص شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز در ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ معادل ۱۳۱۷ میلیارد تومان بوده که در ۳۱ شهریورماه سال جاری به ۴۰۳۲ میلیارد تومان رسیده است. به عبارت دیگر زیان خالص این شرکت بیش از دو درصد افزایش یافته است.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ معادل دو میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان سود خالص داشته است که این سود در ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به ۱۵ میلیارد تومان زیان تبدیل شده است.

بر اساس صورت‌های مالی، این شرکت در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری دوباره به سود رسیده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سود خالص داشته است.

همچنین صورت‌های مالی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی نشان می‌دهد زیان خالص این شرکت در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ معادل ۳۷۷۴ میلیارد تومان بوده درحالی که در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری تا ۲۲۰۷ میلیارد تومان کاهش یافته است.

شرکت هواپیمایی قشم نیز در سال ۱۳۹۹ زیانی ۱۷۴ میلیارد تومانی داشته درحالی که در سال ۱۴۰۰ به سود رسیده و میزان سود خالص این شرکت ۱۹۵ میلیارد تومان بوده است.