شهرخبر

هافبکی که خیلی زود از عرش به فرش رسید/ سقوط او هشداری برای جوانان است

دله الی یکی از دراماتیک‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین سقوط‌های تاریخ فوتبال را تجربه کرده است. او در سال ۲۰۱۵ زمانی که از ام‌کی دانز به تاتنهام پیوست یکی از بااستعدادترین افراد بود و به سرعت در ۱۹ سالگی به شهرت رسید.

این هافبک زیر نظر سرمربی سابق «مائوریسیو پوچتینو» خوش درخشید و تنها هشت ماه پس از انتقالش به شمال لندن، اولین بازی خود را برای انگلیس انجام داد. الی در سال ۲۰۱۶ با برخی از بهترین باشگاه‌های اروپا مانند رئال مادرید هم مرتبط بود. ملی‌پوش سابق انگلیس همچنین دو بار به عنوان بهترین بازیکن جوان سال لیگ برتر انتخاب شد.

اما پس از اخراج پوچتینو در سال ۲۰۱۹، دوران حرفه‌ای او شروع به افت کرد. ژوزه مورینیو که جایگزین مربی آرژانتینی شده بود سعی کرد جلوی سقوط او را بگیرد و حتی با او نشستی هم داشت که در مستند «همه یا هیچ تاتنهام» پخش شد. مورینیو سعی کرد با هشدار جدی به الی حرفه او را نجات دهد، و به او گفت هرگز موفق نخواهد شد مگر اینکه تمرکز و ثبات خود را برگرداند.

هافبکی که خیلی زود از عرش به فرش رسید/ سقوط او هشداری برای جوانان است

اما او پس از ۶۷ گل و ۶۱ پاس گل در ۲۶۹ بازی با اسپرز، سال گذشته با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون پوند به اورتون منتقل شد. با این حال، الی نتوانست کار خود را در گودیسون پارک بهبود ببخشد زیرا در ۱۳ بازی یک گل هم نزد و تابستان گذشته به بشیکتاش قرض داده شد. این بازیکن ۲۶ ساله در ترکیه هم با مشکل مواجه شده و حتی در ماه گذشته هنگامی که تنها پس از ۲۹ دقیقه تعویض شد و از بازی بیرون آمد، در زمین مسابقه هو شد.

سقوط الی انتقادات زیادی را به دنبال داشته است به طوری که آلن استابس، مدافع سابق اورتون، ادعا می‌کند که نمی‌تواند به یاد بیاورد یک فوتبالیست با چنین سرعتی سقوط کرده باشد. کارن بردی، ستون‌نویس نشریه سان، گفته است که سقوط او باید هشداری برای جوانان باشد.

او تنها در ۱۱ بازی برای بشیکتاش به میدان رفته، و به نظر می‌رسد دوران او در ترکیه هم رو به پایان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر عملکردهای دله الی بهبود نیابد، بشیکتاش به دنبال فسخ قرارداد و بازگرداندنش به اورتون خواهد بود.

هافبکی که خیلی زود از عرش به فرش رسید/ سقوط او هشداری برای جوانان است