شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هواپیمای اوکراینی

سومین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد +فیلم

سومین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در شاهدشهر شهریار برگزار شد + عکس و فیلم

مراسم یادبود سومین سالگرد سانحه هواپیمای اوکراینی در محل وقوع این حادثه در بوستان لاله شاهدشهر با حضور خانواده‌های داغدار برگزار شد.

به گزارش مشرق، تعدادی از اعضای خانواده شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی صبح امروز به مناسبت سومین سالگرد این واقعه تلخ در پارک لاله شاهد شهر گرد هم آمدند.

در این مراسم خانواده‌های داغدار با نصب تصاویر شهدا، روشن کردن شمع و اهدای گل، یاد و خاطره عزیزان خود را گرامی داشتند. تعدادی از خانواده‌ها از طولانی شدن روند دادرسی این پرونده انتقاد کردند.

سومین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد + فیلم

سومین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد + فیلم

گلباران محل حادثه

امیر عباس شفیع زاده فرماندار شهریار گفت: عصر شنبه با حضور خانواده شهدای شهریار در محل سقوط هواپیمای اوکراینی مراسم نمادینی برای بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه برگزار شد.

وی ادامه داد: محل سقوط هواپیما اوکراینی ۷۵۲ توسط بالگرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلباران شد.

پرواز شماره ۷۵۲ هوا‍یمایی اوکراینی صبح روز ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کی‌یف از زمین برخاست. دقایقی بعد در اثر خطای انسانی و پرتاب دو موشک از سامانه پدافندی هواپیما در شاهدشهر شهریار سقوط کرد و تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه اول پس از حادثه اعلام کرد: پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفت.