شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام

۱۰۰ بوکسور در ایلام فعالیت ورزشی دارند

وی افزود: ۳ شهرستان دیگر هیئت بوکس نداشته که جهت فعال کردن بوکس در یک شهرستان دیگر پیگیری‌ و مکاتباتی صورت گرفته که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

رئیس هیئت بوکس ادامه داد: تعداد ورزشکاران بیمه‌ای و ساماندهی شده رشته بوکس در سطح استان حدود ۱۰۰۰ نفر است.

وی یادآور شد: امسال تیم بزرگسالان به زاهدان همچنین تیم جوانان به مشهد و استعدادیابی رده نوجوانان به اصفهان اعزام شدند.

رئیس هیئت بوکس استان تصریح کرد: در هفته آتی استعدادیابی رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال انتخابی تیم استان برگزار خواهد شد.

وی درباره اقدامات حوزه آموزش اظهار داشت: دوره‌های مربیگری درجه ۲ و ۳ همچنین داوری درجه ۲ و ۳ بر روی سامانه فدراسیون بارگذاری شده و علاقمندان می‌توانند ثبت نام کنند.

رستمی عنوان کرد: از لحاظ کمی بیشترین تعداد کلاس‌های آموزشی برگزار شده و جزء استان‌های برتر هستیم.

رئیس هیئت بوکس به چالش‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: خانه بوکس واقع در مجموعه قلاویزان از لحاظ امکانات و زیرساخت ها ضعیف بوده و به علت عدم ظرفیت تماشاگر جهت برگزاری مسابقات با مشکلاتی روبرو است، همچنین هیئت بوکس هیچ اتاقی جهت کارهای اداری و جلسات در اختیار نداشته که نیازمند دایر شدن اتاق هیئت بوکس استان در سطح شهر ایلام هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته در رده سنی نوجوانان یکی از ورزشکاران بوکس استان به دور دوم اردوی تیم ملی دعوت شد و امیدواریم در آینده پیش رو ورزشکاران دیگری به اردوی تیم ملی معرفی و اعزام شوند.

رستمی اشاره‌ای به اقدامات فرهنگی کرد و افزود: سالن بوکس ایلام دارای نمازخانه و کتابخانه بوده همچنین علاوه بر ورزش به اخلاق و رفتار و منش ورزشکاران نیز توجه خواهیم کرد.

وی در ادامه توضیح داد: فعالیت رشته بوکس در سایر مناطق نیازمند مربیان رسمی و دارای کارت معتبر فدراسیون بوده بدین علت دوره‌های برگزار شده که از رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها انتظار داریم نسبت به معرفی اسامی و مربیان جهت این دوره‌ها اقدام کنند.

رئیس هیئت بوکس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد ورزشکاران و جذابیت رشته بوکس نیازمند اعتبارات بودجه‌ای بوده همچنین یک سالن دارای ظرفیت تماشاگر جهت برگزاری مسابقات در مرکز ایلام نیاز داریم برخی شهرستانها رینگ بوکس نداشته که باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد لازم به ذکر است رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در صورت تغییر مسول هیئت شهرستانها با هماهنگی هیئت استان طبق دستورالعمل ها و قوانین اقدام کنند.

انتهای پیام