شهر خبر

امید ابراهیمی: جشنواره‌های منطقه‌ای موجب تبادل اندیشه‌ای بین هنرمندان استان‌ها می‌شوند

امید ابراهیمی: جشنواره‌های منطقه‌ای موجب تبادل اندیشه‌ای بین هنرمندان استان‌ها می‌شوند

ایران تئاتر نوشت: امید ابراهیمی می‌گوید جشنواره تئاتر منطقه‌ای موجب می‌شود تا تبادل فرهنگی و اندیشه‌ای بین هنرمندان استان‌ها شکل بگیرد.

امید ابراهیمی کارگردان نمایش «تا آخر خط» یکی از کاگردانان برگزیده جشنواره تئاتر استان گلستان است که با نمایش «تا آخر خط» در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ ۳ در استان مازندران حضور دارد.

این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر است و نمایش «تا آخر خط» امروز، یکشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی ساری روی صحنه می‌رود.

امید ابراهیمی درباره داستان نمایش «تا آخر خط» می‌گوید: «قصه درباره دو سرباز در دوران جنگ دفاع مقدس است که یکی از آن‌ها در شب عملیات زخمی می‌شود و سرباز دوم او را نجات می‌دهد؛ اما صبح روز بعد متوجه می‌شود سربازی که نجات داده شده است عراقی است و در این کشمکش می‌فهمند که در میدان مین هستند و حالا هرکدام تلاش می‌کنند تا جان دیگری را نجات دهند.»

او در ادامه به ویژگی‌های این نمایش که قالبی طنز دارد اشاره کرده و می‌افزاید: «انسانیت، ازخودگذشتگی و ایثار در قالب یک نمایش ضدجنگ به نمایش درآمده است. اثری که نزدیک به چهار سال طول کشید تا به اجرا برسد و زمان زیادی صرف آن شد؛ چرا که ما سال ۹۸ قصد داشتیم آن را اجرا کنیم اما درگیر شیوع ویروس کرونا شدیم و پس از آن نیز مشکلاتی دیگر ایجاد شد. تا در نهایت ماه گذشته توانستیم این نمایش را به روی صحنه ببریم و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شویم.»

کارگردان نمایش «تا آخر خط» همچنین درباره احیای برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای می‌گوید: «جزئی‌نگری در تئاتر بسیار اتفاق خوبی است و باعث تبادل فرهنگی و اندیشه‌ای بین هنرمندان استان‌ها می‌شود. در واقع بن‌مایه برگزاری جشنواره منطقه‌ای درست است، مردم شهر و هر استان می‌توانند با آثار استان‌های دیگر آشنا شوند و فرهنگ‌های مختلف تبادل می‌شود، اما این امکان در حال حاضر فراهم نیست چرا که متاسفانه زمان آن به شدت فشرده است و در دو روز ۶ اجرا باید روی صحنه برود که پتانسیل آن در شهرستان‌ها وجود ندارد. برنامه‌ریزی و سیاست برگزاری جشنواره‌ها باید درست شکل گرفته باشد و حمایت‌های لازم مادی و معنوی برای برگزاری جشنواره و ایجاد بستری مناسب برای آن فراهم شده باشد.»

ابوالقاسم مهدوی (نویسنده)، امید ابراهیمی (طراح صحنه، لباس و موسیقی)، محمد نقابی (اجرای دکور)، مهدی صمدی (مشاور کارگردان)، هدیه سلطانپور (منشی صحنه)، ناصر میرشاهدی (دستیار کارگردان)، علیرضا افروشه (تهیه‌کننده)، حمید نایبی، ادریس ندری، فاطمه حسام و ریحانه عمادی بازیگران نمایش «تا آخر خط» را تشکیل می‌دهند.

۵۷۲۴۵