شهر خبر

سلیمی در صحن مجلس:

فرانسه کشوری عقب مانده و نیازمند رنسانس فرهنگی است

فرانسه کشوری عقب مانده و نیازمند رنسانس فرهنگی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فرانسوی‌ها نشان دادند که از نظر فرهنگی عقب مانده هستند و این کشور نیازمند رنسانس فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) طی تذکر شفاهی اظهار داشت: اقدام اخیر یک نشریه فرانسوی را محکوم می‌کنیم و فرانسوی‌ها یادشان بیاید که با استعمار و استثمار چه بلایی بر سر کشورهای مردم افریقایی آوردند و امروز هم با ابزارهای رسانه‌ای برده داری نوین می‌کنند.

وی افزود: فرانسه نیازمند رنسانس فرهنگی است و نشان داد که تا چه حد از نظر فرهنگی عقب مانده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورهای غربی که ادعای آزادی خواهی دارند باید پاسخ دهند که بر چه اساس شبکه پرس تی وی در کشورهای اروپایی برنامه داشته باشد؟ اگر آنان به آزادی خواهی اعتقاد دارند پس چرا کسی که به هولوکاست انتقاد کند، به زندان می‌افتد؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گوشت به بالاتر از کیلویی ۳۰۰ هزار تومان رسیده و سوال بنده این است که قیمت گوشت باید به کجا برسد که وزارت جهاد کشاورزی پای کار بیاید؟ وضعیت بازار مرغ هم خوب نیست و تولید کنندگان مشکلات جدی دارند.

سلیمی اظهار داشت: متأسفانه بانک‌ها جلوی تسهیلات بانکی را چهار قفله کردند. این در حالی است که سرمایه در گردش برای بخش تولید بسیار مهم است.