شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#پاییز#خودروسازان

داستان رشد درآمد خودروسازان بورسی در پاییز

داستان رشد درآمد خودروسازان بورسی در پاییز

فردای اقتصاد:  صنعت خودرو در چندماه اخیر دست‌خوش تغییراتی از محل سیاستگذاری و فروش محصولاتش شده است تا دید سرمایه‌گذاری اهالی بازار به این صنعت تغییر کند. این صنعت در فصل پاییز، جزو صنایع پر بازده بازار بود. عمده دلیل روند صعودی این صنعت در بازار عزم جدی دولت برای واگذاری سهام دولتی خود در این صنعت است که این اقدام نخست نیازمند خروج خودروسازان از زیان و سامان‌دهی زمین سیاست‌گذاری این صنعت است.

مهدی‌ خان‌محمدی تحلیلگر فردای اقتصاد در برنامه زنگ پایان به بررسی جدیدترین گزارش‌های کدال صنعت خودرو در فصل پاییز پرداخت.

شرکت ایرانخودرو دیزل «خاور» با کسب درآمد ۱۲هزار و ۶۴۶ میلیارد تومانی در فصل پاییز ضمن رشد ۴۶ درصدی نسبت به فصل تابستان، توانست رکورد بیشترین فروش سال ۱۴۰۱ خود را در آذرماه ثبت کند؛ از محصولات پرفروش «خاور»، کامیون سنگین در بین سایر خودروسازان با افزایش قیمت ۳۶درصدی از ابتدای سال، بیشترین افزایش نرخ را در بازار خودرو دریافت کرده‌ است.

داستان رشد درآمد خودروسازان بورسی در پاییز

شرکت «خودرو» در آذرماه با کسب درآمد ۲۷هزار و۶۴۶ میلیارد تومانی ضمن ثبت بالاترین سطح درآمد ماهانه در سال ۱۴۰۱، درآمدهای تجمیعی فصل پاییز خود را به ۵۰هزار و۲۷۸ میلیارد تومان رساند تا نسبت به فصل تابستان با رشد ۴۲درصدی عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. این شرکت همچنین با رشد ۲۳درصدی در تولید فصل پاییز خود عملکرد مناسبی از خود برجای گذاشت.

داستان رشد درآمد خودروسازان بورسی در پاییز

«خساپا» نیز در گزارش آذرماه خود با کسب بیشترین سطح درآمد ماهانه در سال ۱۴۰۱، رشد ۱۳درصدی درآمدهای فصل پاییز را به‌ همراه داشت تا درآمدهایش به ۱۶هزار و۸۴۲ میلیارد تومان برسد. این خودروساز در فصل پاییز نسبت به تابستان با رشد ۲۱درصدی تولید همراه شد.

داستان رشد درآمد خودروسازان بورسی در پاییز