شهر خبر

مجلس با کلیات طرح شاخص‌بندی سهم شهرداری‌ها از بودجه بر اساس میزان توسعه یافتگی موافقت کرد

مجلس با کلیات طرح شاخص‌بندی سهم شهرداری‌ها از بودجه بر اساس میزان توسعه یافتگی موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش درآمد شهرداری‌های شهرهای کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز - یکشنبه ۱۸ دی ماه- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح بند(ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۵رای موافق ، ۴۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۲۹ رای ماخوذه با کلیات این اصلاحیه موافقت کردند.

در اصلاحیه این ماده واحده آمده است: در بند (ب) ماده(۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ /۳ / ۱۴۰۰ عبارت «به نسبت دوازده درصد (۱۲ %) سهم کلان‌ شهرها، پنجاه و سه درصد (۵۳ %) سهم سایر شهرها و سی و پنج درصد (۳۵ %) روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص‌های جمعیت و توسعه ‌نیافتگی مذکور در بند (الف) این ماده توزیع گردد. دستورالعمل اجرایی این بند توسط وزارت کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.» جایگزین عبارت «براساس شاخص جمعیت میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع گردد» می‌شود.

احمد دنیا مالی در مخالفت با این طرح گفت: سهمیه ذکر شده در این ماده واحده بر اساس چه شاخص های تعیین شده است؟ به نظر می رسد این تصمیم به نفع کشور نیست چون غالب جمعیت کشور در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و کلان شهرها هم مشکلات خاص خود را دارند از همکاران تقاضا مندم که تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ شود که به نفع مردم باشد من با این پیشنهاد مخالف هستم.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در موافقت با این طرح اصلاحیه گفت: یکی از معضلات کشور مهاجرت روستاییان به کلان شهرهاست ،بسیاری از روستاهای خالی از جمعیت شده اند ،بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در کلان شهرهاست هر چقدر منابع را در کلان شهر متمرکز کنیم روستاها خالی از جمعیت می شوند که این یک بحران در کشور است.

انتهای پیام/