شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#مقامات#بمباران#مسکو

کرملین از پیشروی اهداف عملیات در اوکراین خبر داد

کرملین از پیشروی اهداف عملیات در اوکراین خبر داد

ایسنا نوشت: پس از آنکه اوکراین درخواست آتش‌بس مسکو را رد کرد، مقامات محلی امروز (یکشنبه) گزارش دادند که بمباران شبانه روسیه در شرق اوکراین از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه دستور یک آتش‌بس ۳۶ ساعته را به مناسبت کریسمس کلیسای ارتدوکس صادر کرد اما این دستور توسط کی‌یف رد شد.

کرملین در همین راستا تصریح کرد: مسکو به "عملیات ویژه نظامی" خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

همچنین، خبرگزاری تاس به نقل از سرگئی کرینکو، معاون رئیس دفتر ولادیمیر پوتین اعلام کرد: اقداماتی که توسط رئیس جمهور پوتین برای این عملیات ویژه نظامی تدارک دیده شده، محقق خواهد شد و بی‌شک به پیروزی خواهیم رسید.

پائولو کریلنکو، فرماندار دونتسک مدعی شد: «طی یک شب، ۹ موشک این منطقه را هدف گرفت.» طبق اطلاعات و گزارش‌های اولیه، هیچ خساراتی گزارش نشده است. یک مقام محلی دیگر ادعا کرد که صداهای مربوط به انفجار در شهر زاپوریژیا نیز شنیده شده اما هیچ گزارش فوری درخصوص تلفات در دست نیست. اوله سینیهوبوف، فرماندار منطقه خارکیف در تلگرامش نوشت: یک مرد ۵۰ ساله در پی بمباران روسیه در شمال شرقی منطقه خارکیف کشته شد. مقامات اوکراینی همچنین از انفجارها در مناطقی از دونباس گزارش دادند. یک مقام محلی گفت که صدای انفجارها در شهر زاپوریژیا، مرکز اداری منطقه زاپوریژیا نیز شنیده شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه ادعایی را مبنی بر اینکه "روسیه قصد حمله بزرگ جدیدی را دارد" مطرح کرد. پنتاگون هم روز جمعه در این خصوص اعلام کرد که هدف پوتین درباره "تصاحب اوکراین" تغییر نکرده است.

در روز پنجشنبه پس از درخواست اسقف کریل یکم، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه برای برقراری آتش‌بس در شب و روز کریسمس مسیحیان ارتدوکس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دستور آتش‌بس 36 ساعته داد، در خواستی که اوکراین آن را نپذیرفت. مسیحیان ارتدوکس - که بسیاری از آن‌ها در مناطق مورد مناقشه در دونباس زندگی می‌کنند - کریسمس را در ۶ و ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

311311