شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبگرفتگی#استان کشور

ولی پور مطرح کرد؛

امدادرسانی به ۵ هزار حادثه دیده در کولاک و آبگرفتگی

 امدادرسانی به ۵ هزار حادثه دیده در کولاک و آبگرفتگی

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال ‎احمر با اشاره به اینکه ۲۳ استان کشور طی ۴ روز گذشته متأثر از آبگرفتگی و کولاک شده بود، گفت: امدادرسانی به ۵ هزار نفر در عملیات‌های جوی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور با اشاره به بروز شرایط جوی ناپایدار در ۳۰ استان کشور از تاریخ چهاردهم تا هفدهم دی‌ماه، از امدادرسانی به ۲۳ استان کشور متأثر از آبگرفتگی و کولاک، خبر داد و گفت: در این مدت زمانی، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد، شامل ۷۵ شهرستان و ۹۳ منطقه (۶۵ محور، ۸ شهر و ۲۰ روستا) امدادرسانی شد.

وی با بیان این که در این مدت زمان، ۱۵۵ تیم عملیاتی شامل ۵۶۹ نفر در امدادرسانی به هم‌وطنان حضور داشتند، ادامه داد: به ۵۰۲۰ نفر امدادرسانی شد که ۲۵۶ نفر از آنان اسکان اضطراری پیدا کردند و ۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی پور بیان داشت: در سه روز گذشته و به کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۳۶۰ دستگاه خودرو از برف رها شدند و از ۶۹ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‎احمر افزود: ۹۵۱ تخته پتو، ۲۸۸ تخته موکت، ۲ هزار و ۱۱۳ کیلوگرم نایلون، ۱۴۲ شعله والور، ۲۰۹ بسته غذایی، ۷۵ بسته بیسکوئیت و ۱۴ کیلوگرم خرما در بین شهروندانی که نیاز به کمک داشتند، توزیع شد.