شهرخبر

جاهای دیدنی گنبد کاووس

اگر به دنبال آشنایی با جاهای دیدنی گنبد کاووس هستید، این مطلب می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس ما را همراهی کنید.

جاهای دیدنی گنبد کاووس

سلام نو-سرویس گردشگری: از سرسبزترین مناطق دیدنی گلستان می‌توانیم به گنبد کاووس یا گنبد قابوس اشاره کنیم. این منطقه دارای مناطق دیدنی فراوانی است؛ به همین علت هر ساله گردشگران و مسافران زیادی آن را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. جاهای دیدنی گنبد کاووس شامل موارد زیادی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها قادر هستند حس خاصی را به مخاطب القا کنند. اگر شما نیز در این نزدیکی‌ها قصد دارید به سفر بروید، می‌توانید این منطقه را انتخاب کنید. در ادامه به‌صورت کامل به معرفی جاهای دیدنی خواهیم پرداخت؛ پس ما را همراهی کنید.

گنبد قابوس؛ مهم‌ترین جاذبه‌ای که می‌توانید از آن بازدید کنید

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی گنبد کاووس می‌توانیم به مکانی با همین نام اشاره کنیم. این برج بسیار تماشایی و زیبا است و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این برج واقع‌شده در نزدیکی باغ ملی است. محل قرارگیری این برج روی یک تپه مصنوعی است که ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد. همین موضوع باعث شده است از فاصله‌های دور نیز بتوانید از زیبایی‌های این برج نهایت بهره و استفاده را ببرید. از گنبد قابوس به‌عنوان بلندترین برج آجری در سراسر جهان یاد می‌شود.

ارتفاع این برج از سطح تپه به ۵۰ متر می‌رسد. مدت‌زمانی که طول کشید ساخت این برج به اتمام برسد، پنج سال بود. بیش از هزار سال است که این برج با کمک کارگران ساخته شده است. اگر به دنبال آدرس کامل هستید، باید بگوییم این برج در استان گلستان، گنبد کاووس و خیابان امام خمینی شمالی واقع شده است. افراد می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته از این برج بازدید به عمل بیاورند. همچنین هزینه بازدید نیز رایگان است. بهترین زمانی که می‌توانید برای دیدن این برج اقدام کنید، فصل بهار است.

تالاب آلماگل؛ از جاذبه‌های دیدنی گنبد کاووس

از دیگر جاهای دیدنی گنبد کاووس می‌توانیم به تالاب آلماگل اشاره داشته باشیم. برای اینکه بتوانید دسترسی لازم را به این تالاب داشته باشید، نیاز است به ضلع شمالی جاده گرگان – اینچه بروید. سپس از این مسیر باید خودتان را به روستای تنگلی برسانید. مقصد شما باید بخش شمالی این روستا باشد. وسعت این تالاب به ۲۰۷ هکتار می‌رسد. اگر به‌ظاهر این تالاب توجه کنید، به شکل چهارگوش آن پی خواهید برد. ارتفاعی که این تالاب از سطح دریای آزاد دارد، منفی چهار متر است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید آب موجود در تالاب آلماگل، شور است. همچنین سطح مواد مغذی آب این تالاب بسیار بالا است. با بازدید از این تالاب، می‌توانید با یک تیر سه نشان بزنید؛ زیرا در کنار آلماگل دو تالاب کوچک‌تر دیگر نیز وجود دارند که هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند زیبایی خاصی را به خود اختصاص دهند. آجی گل و آلاگل نام‌هایی هستند که روی این دو تالاب گذاشته شده‌اند. بهترین زمانی که به شما پیشنهاد می‌کنیم از این جاذبه دیدن کنید، زمستان است. همچنین هزینه بازدید رایگان بوده و ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌توانید به آنجا بروید.

جاهای دیدنی گنبد کاووس

بازدید از تالاب آلماگل رایگان خواهد بود

روستای هیوه چی بالا؛ از جاهای دیدنی گنبد کاووس

یکی از جاهای دیدنی گنبد کاووس روستای هیوه چی بالا است. این روستا بسیار بکر بوده و هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته است. برای دسترسی به این روستا، نیاز است به جنوب غربی گنبد سفر کنید. زیبایی‌های این روستا از فاصله دور به‌گونه‌ای هستند که شما را به دنیای رؤیا می‌کشانند. در این روستا نمی‌توانید شلوغی و ازدحام زیادی را مشاهده کنید؛ به همین دلیل سکوت آن می‌تواند آرامش زیادی را به قلب شما وارد کند. افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند، مهمان‌نوازی بسیار بالایی دارند و خونگرم هستند؛ به‌گونه‌ای که اگر مسافری وارد روستا شود، خانه‌های خود را برای اقامت در اختیار او قرار می‌دهند. بهترین زمان برای سفر به روستای هیوه چی بالا، در فصل بهار است.

سد گلستان؛ راه نجات برای جلوگیری از سیل

اگر به دنبال جاذبه‌های دیدنی گنبد کاووس هستید، بازدید از سد گلستان را به شما پیشنهاد می‌کنید. به‌طورکلی در این منطقه میزان بارش باران فراوان است و همین موضوع باعث جاری شدن سیل می‌شود. برای اینکه از این موضوع جلوگیری شود، سدی به نام گلستان تأسیس شده است. این سد روی رودخانه گرگان رود قرار دارد. ارتفاع سد گلستان از روی زمین ۲۵ متر است. همچنین ازآنجایی‌که این سد روی رودخانه گرگان رود قرار گرفته است، می‌توانید شاهد طبیعتی بی‌نظیر باشید. در این منطقه آب‌وهوا بسیار دلنشین و مرطوب است؛ به همین علت مسافران زیادی ترجیح می‌دهند از آن بازدید به عمل بیاورند. پوشش گیاهی موجود در این منطقه بسیار منحصربه‌فرد است. همین موضوع دلیلی است که حیوانات گوناگونی به آن مهاجرت کنند. همچنین زمانی که زمستان فرا می‌رسد، پرندگان زیادی در نزدیکی سد گلستان ساکن می‌شوند. بازدید از این سد ۲۴ ساعته و رایگان است. همچنین زمستان بهترین فصلی است که می‌توانید راهی این منطقه شوید.

جاهای دیدنی گنبد کاووس

بازدید از سد گلستان به‌صورت شبانه‌روزی است

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی گنبد کاووس آشنا کنیم. هر کدام از این مناطق می‌توانند زیبایی خاصی داشته باشند. این زیبایی‌ها به کمک شما خواهند آمد تا بتوانید لحظات دلپذیری را تجربه کنید. راه‌های گوناگونی برای سفر به این جاذبه‌ها وجود دارند؛ اما اگر می‌خواهید سفر شما راحت‌تر باشد، پیشنهاد می‌کنیم در صورت فراهم بودن شرایط، از ماشین شخصی بهره ببرید.