شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جام جهانی

جواد شیرزاد: استقلال بعد از جام جهانی افت کرده است/ این تیم در میانه میدان «جباری» می‌خواهد

جواد شیرزاد: استقلال بعد از جام جهانی افت کرده است/ این تیم در میانه میدان «جباری» می‌خواهد

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره مشکلات این تیم به صحبت پرداخت.

جواد شیرزاد، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره افت کیفیت لیگ اظهار داشت: معمولا بعد از هر رویداد بزرگی چنین اتفاقی می‌افتد. بیشتر تیم‌ها درگیری جام جهانی بودند و بازیکن‌های‌شان در آن رقابت بین المللی حضور داشند.

وی درباره دلایل آن عنوان کرد: برخی از بازیکنان توانستند در بازی‌های تیم ملی حضور یابند، بعضی‌ها فقط در جام حضور داشنتد  و برخی هم دعوت نشدند. در جام جهانی بازیکنی چون رامین رضاییان که بازی کرد و گل هم زد شرایط روحی خوبی دارد. بازیکنانی که خارج از ایران بودند هم شرایط روانی خوبی دارند. بازیکنانی که ایران بودند و به میدان نرفتند از لحاظ روحی افت کرده‌اند.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره افت استقلالی‌ها گفت: استقلال از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی ندارد. شنیده‌ام که بازیکنان مشکلات مالی دارند و قول‌هایی که فتح‌الله‌زاده هنگام ورود می‌دهد این تیم را دچار چالش کرده است. همچنین اینکه پیشنهادات خارجی به بازیکنان رسیده و آن‌ها در فکر رفتن هستند. حس می‌کنم آن شرایط روانی که قبل از جام جهانی وجود داشت دیگر نیست. خودم با آجرلو همکاری داشته‌ام و می‌دانم تمام امکانات را در اختیار سرمربی قرار می‌دهد. جدایی او هم مزید بر علت شد تا شرایط در حال حاضر برای استقلال ایده‌آل نباشد.

شیرزاد درباره ضعف استقلال در میانه میدان افزود: از ابتدای فصل بازیکنانی که جذب شده‌اند و در اختیار سرمربی قرار گرفته‌اند بازیکنان بی‌کیفیتی نیستند اما سبک بازی مشابهی دارند. این را به دیگر دوستان رسانه‌ای هم گفته‌ام که به طور مثال مهدی‌پور و نیک‌نفس تا حدی مشابه‌ هم هستند. استقلال نیاز به بازیکنی خلاق و رو به جلو دارد. بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی و مجتبی جباری می‌تواند به تیم کمک کند که این مساله در حال حاضر در استقلال وجود ندارد و جای خالی این بازیکن در استقلال احساس می‌شود. متاسفانه استقلال بیشتر درگیر جذب مهاجم بوده است. اگر در آن پست شماره 10 بازیکنی جذب می‌شد اوضاع بهتر بود.

چپ پای اسبق آبی‌پوشان در لیگ دهم و یازدهم درباره سمت چپ تیم گفت: قبلا هم گفته‌ام که استقلال نیاز به بازیکن کلاسیک در سمت چپ دارد. جعفر سلمانی اصلا بازیکن بی‌کیفیتی نیست. او بیشتر اوقات در سمت چپ توپ را به سمت راست می‌آورد و این مساله باعث اتلاف وقت هم می‌شود. شاید از او در سمت راست استفاده شود، اوضاع بهتر باشد. جلالی البته بازیکنی باکیفیتی است که حالا دچار مصدومیت شده‌ است. اگر به زمین برود احساس می‌کنم توازن به استقلال برگردد و سمت چپ به اندازه راست تقویت می‌شود. همه این مسائل و انتخاب‌ها البته مسئولیتش با شخص سرمربی است.

photo_2021-09-27_06-18-35

شیرزاد درباره شانس قهرمانی استقلال گفت: شایعه شده که ساپینتو جدا می‌شود و چند بازیکن به امارات می‌روند. این مسائل استقلال را به حا‌شیه می‌برد و اصلا آینده خوب نخواهد بود. مگر آن که بازیکنان خوب جذب شوند. در حال حاضر تیم‌های مدعی شرایط تقریبا پایداری دارند اما استقلال افت جدی داشته است و امیدوارم شرایط مثل چند ماه گذشته شود.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/