شهر خبر

از پوست اندازی تا قهرمانی نیم فصل؛ نصف جام در دستان گل‌محمدی و پسرانش!

از پوست اندازی تا قهرمانی نیم فصل؛ نصف جام در دستان گل‌محمدی و پسرانش!

پرسپولیس که فصل قبل می‌توانست با قهرمانی رکورد بی‌نظیری را برای خود به ثبت برساند دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند و با ناکامی فصل قبل را به پایان رساند تا هواداران این تیم برای فصل جدید در انتظار تغییرات باشند، اتفاقی که می‌توانست برای این تیم یک بازگشت دوباره به جمع مدعیان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم گل محمدی پس از ناکامی در فصل قبل با پوست اندازی ویژه ای کار خود را در فصل فوتبالی جدید آغاز کرد. در حالی که جدایی بازیکنانی مانند حامد لک، علی شجاعی، رضا اسدی، مهدی مهدی خانی، علیرضا ابراهیمی و سعید آقایی از جمع سرخ ها این تیم را با خانه تکانی روبرو کرد، جذب بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی و در ادامه اضافه شدن یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته دامنه تغییر و تحولات را در تیم گل محمدی بسیار گسترده کرد تا پرسپولیس با شکل و شمایل جدید و به روز شده ای پای در فصل جدید بگذارد.

تغییرات پرسپولیس در فصل جدید فقط محدود به بازیکنان تیم نبود و رفت و آمد روی نیمکت هدایت قرمزهای پایتخت هم به وقوع پیوست. با جدایی چهره هایی مانند حمید مطهری، داود فنایی و انتقال سیدجلال حسینی از مستطیل سبز به جمع کادر فنی سرخ ها، په په لوسادا، ولسلی ننکا و اوسمار لاس ویرا تغییرات در ترکیب کادر فنی هم گسترده بود تا چهره پرسپولیس به معنای واقعی کلمه دگرگون شود. 

یحیی گل محمدی در حالی با پرسپولیس روی خط استارت قرار گرفت که حضور چهره های قدیمی مانند علیرضا بیرانوند در خط دروازه یکی از موفق ترین نقل و انتقالات این تیم را تجربه کرد تا مشکل دروازه تا حدود بسیار زیادی حل شود. این در شرایطی بود که خط دفاعی پرسپولیس با حضور مهره های جدید و باتجربه به کمک سرخ ها آمدند تا بدین ترتیب فاز دفاعی با زلزله ای اساسی روبرو شود.

در میانه میدان نیز بازگشت دوباره سروش رفیعی و جذب چهره سرشناسی مانند سعید صادقی به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات کمربند خط میانی سرخ ها را محکم کرد تا بدین ترتیب خیال یحیی از این منطقه تیمش به نوعی راحت شود و با آرامش بیشتری برای نتیجه گیری در این فصل روی خط استارت قرار بگیرد. 

تمام نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس در حالی انجام شد که این تیم با مهاجمان سابق خود یعنی مهدی عبدی و حامد پاکدل فصل را آغاز کرد اما این دو مهاجم در هفته های ابتدایی نتوانستند در امر گلزنی موفق عمل کنند تا لزوم جذب مهاجمان جدید بیش از پیش احساس شود. مهاجمانی که فقط در بازی های دوستانه پرسپولیس موفق به گلزنی می شدند در حالی جای خود را به لوکادیا و شیخ دیاباته دادند که پرسپولیسی ها امیدوار بودند این دو مهاجم خارجی اتفاقات مهمی را در خط حمله سرخ ها رقم بزنند. در شرایطی که درخشش لوکادیا ادامه داشت، جدایی عجیب او از پرسپولیس و مصدومیت شیخ دیاباته پرسپولیس را با بحران ویژه ای روبرو کرد.

در نهایت پس از کش و قوس فراوان نیم فصل اول برای پرسپولیس با صدرنشینی و فاصله خوبی نسبت به رقبا با قهرمانی به پایان رسید؛ اگرچه قهرمانی در نیم فصل اتفاق ویژه ای برای شاگردان گل محمدی محسوب می شود اما اصلا نمی تواند تضمین کننده قهرمانی این تیم در پایان فصل به شمار بیاید. در حال حاضر پرسپولیس با ستاره های جدید و قدیمی تنها نیمی از مسیر قهرمانی را به سلامت طی کرده و بدون شک با توجه به شرایط خاص تیم ها در نیم فصل دوم و اتفاقات غیرقابل پیش بینی و غیر مترقبه، پرسپولیس هنوز به جام نرسیده است ولی می توان گفت در شرایط فعلی پسران یحیی گل‌محمدی از نظر فنی و روحی - روانی یکی از اصلی ترین مدعیان فتح جام در پایان لیگ بیست و دوم محسوب می شوند.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام/