شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه

اعتصاب پزشکان عمومی و متخصص در فرانسه

اعتصاب پزشکان عمومی و متخصص در فرانسه

پزشکان عمومی و همچنین پزشکان متخصص در بخش خصوصی در فرانسه تا هفتم ژانویه ۲۰۲۳ دست به اعتصاب زده‌اند و خواستار دستمزد دوبرابر هستند و اعلام کردند تا زمانی که به خواسته‌های خود نرسند،زمان اعتصابات و اعتراضات را تمدید خواهند کرد.

پزشکان عمومی فرانسه و همچنین پزشکان متخصص در بخش خصوصی از دوشنبه ۲۶ دسامبر تا دوم ژانویه (پنجم تا ۱۲ دی) دست به اعتصاب زدند و خواستار دستمزد دوبرابری برای پذیرش بیماران بودند. اما بدلیل برآورده نشدن خواسته هایشان توسط دولت، اعتصابات را تا هفتم ژانویه(۱۷ دی) تمدید کردند و ممکن است که این اعتصابات در روزهای آینده ادامه پیدا کند.

 

پزشکان فرانسوی از همکاران خود خواستند دفاتر و مطب‌های خود را ببندند و به این اعتراضات بپیوندند. به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس» برخی از پزشکان عمومی این کشور هفته هاست که اعتصاب کرده‌اند. آنها قرار بود روز دوشنبه‌ی هفته گذشته به سرکار بازگردند.

 

این اعتصاب توسط انجمن پزشکان برای فردا (Medecins pour Demain) و همچنین اتحادیه‌های کارگری SML (Syndicat des Medecins) سازماندهی شده است. 

 

بر اساس این گزارش، پزشکان فرانسه به دنبال افزایش حقوق از از ۲۵ یورو (۲۷ دلار) به ۵۰ یورو، بهبود شرایط کاری، به ویژه توانایی استخدام منشی و جذب متخصصان بهداشت در محله‌هایی هستند که در آن کمبود پزشک وجود دارد.

مراکز درمانی فرانسه در آستانه انفجار

شبکه خبری رادیو فرانس انفو  گزارش داد که چند بیمارستان بزرگ فرانسه در پی اعتصاب بسیاری از پزشکان، در وضعیت بد و دشواری قرار دارند. 

 

نظام بهداشت و درمان فرانسه با افزوده شدن آنفلوانزا به مشکلات پیشین بیماری های ریوی و کووید، زیر فشار شدیدی قرار گرفته است.

 

«فرانسوا براون» وزیر بهداشت فرانسه از این مسئله انتقاد کرده و گفته است که این اعتصاب در حالی که کشور با تهدید سه ‌گانه ناشی از آنفولوانزای فصلی، کرونا و عفونت تنفسی مواجه است، مناسب نیست.

 

براون گفت: «دوره بدی است، ما یک هفته است که با خطرات زندگی می‌کنیم».

 

شبکه «فرانس ۲۴» نیز در گزارشی اعلام کرد که در بسیاری از بیمارستان‌های فرانسه، بخش‌هایی که از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، برونشیت و آنفولانزا در آن قرار دارند؛ بدلیل نبود پزشکان در رنج و عذاب هستند و این بخش‌ها مملو از بیمار  شده‌است. همچنین بیماران مراقبت‌ها و خدمات لازم را دریافت نمی‌کنند.

 

در تابستان هم اعتصاب کارکنان بخش پزشکی در سراسر فرانسه با درخواست دستمزد بالاتر و کارکنان بیشتر و در مخالف با سیاست‌های بهداشت و سلامت مقامات برگزار شد. 

 

اتحادیه‌های صنفی پیش‌تر هشدار دادند که فرانسه با بحران در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌های عمومی و موسسات پزشکی و اجتماعی در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند تا توجهات را به این وضعیت جلب کنند. 

نقل از رجا نیوز

به گزارش راشا تودی، آن‌ها در این اعتراضات شعار «ما از شما مراقبت می‌کنیم. از ما مراقبت کنید» سر دادند.