شهر خبر

توصیه روزنامه اصولگرا درباره مقابله با «شارلی ابدو» / با خوک، کشتی نگیریم

توصیه روزنامه اصولگرا درباره مقابله با «شارلی ابدو» / با خوک، کشتی نگیریم

فرهیختگان نوشت : «شارلی ابدو»، یک نشریه کم‌مخاطب است که کارش به تعطیلی کشیده است ... می‌گویند اگر با خوک کشتی بگیرید، به جای اینکه خسته‌اش کنید، لذت می‌برد.

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در صفحه یک خود دو گزارش در واکنش به کاریکاتور نشریه‌ فرانسوی شارلی ابدو دارد،در عین حال، تاکید دارد، شارلی ابدو نشریه کم‌مخاطبی است که در حال تعطیلی است و با این سروصداها، دنبال «زنده‌ ماندن» است.

به گزارش فرهیختگان، شارلی ابدو در خود فرانسه هم مشتری ندارد و یک نشریه کم‌مخاطب است که بارها تا مرز سقوط مطلق به دلیل بحران‌های مالی رفته و البته یکی دو بار هم از این مرز رد شده و کارش به تعطیلی کشیده است. تنها راهی که آنها برای زنده ماندن، البته حداقلی از حیات یافته‌اند، همین جنجال‌سازی‌های پرسروصداست. طبیعی است که ما نام این هفته‌نامه را شنیده باشیم اما یک صفحه از آن را ندیده باشیم؛ چه اینکه اگر این نشریه محبوب و جذاب بود، احتیاج نداشت که با توهین به مقدسات یا توهین‌های نژادی خودش را به چشم بیاورد. باید راه برخورد با نشریه‌ای که حیات خودش را در جنجال‌سازی علیه ما می‌بیند، بلد باشیم.

نویسنده این روزنامه اصولگرا در ادامه نوشته است: می‌گویند اگر با خوک کشتی بگیرید، به جای اینکه خسته‌اش کنید، لذت می‌برد. قطعا راه‌حل، همیشه بایکوت محض نیست. راه‌حل را اهل فن می‌دانند و در کشور ما هم هستند کسانی که تکنیک‌های هوشمندانه‌ای برای برخورد با چنین مواردی را بلد باشند.

۲۱۲۲۰