شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#لیبی#پایتخت#گفتگو#فرهنگ

گسترش تعاملات فرهنگی و هنری ایران و لیبی

گسترش تعاملات فرهنگی و هنری ایران و لیبی

وزرای فرهنگ ایران و لیبی در حاشیه اجلاسیه معرفی نواکشوت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در خصوص الزامات تعاملات هنری و فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که جهت شرکت در اجلاسیه معرفی رسمی نواکشوت پایتخت کشور موریتانی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ عازم این کشور شده است در دیدار با وزیر فرهنگ لیبی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی هنری ایران و لیبی بویژه در حوزه سینما ، شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی ، این دیدار را آغاز فصلی نو در مراودات هنری و فرهنگی میان دو کشور دانست. ن

همچنین مبروکه توغی عثمان وزیر فرهنگ لیبی نیز در این دیدار با اشاره به استقبال خوب مردم و هنرمندان لیبیایی از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان ایرانی که اخیرا در لیبی برگزار شد ، اینگونه برنامه های هنری را موجب شناخت بیشتر مردم کشورهای شمال آفریقا از غنای هنری و فرهنگی هنرمندان ایرانی برشمرد.

گفتنی است، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در مراسم انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام عازم نواکشوت پایتخت کشور موریتانی شده است، روز گذشته جمعه در دیدار با رئیس جمهور موریتانی پیام شفاهی و تبریک رئیس جمهور کشورمان را به دولت و مردم این کشور تقدیم کرد.

سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اسلامی (ایسسکو)، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، نواکشوت را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

۵۷۵۷