شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

حماس:جنایات دشمن هرگز موجب تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین نخواهد شد

حماس:جنایات دشمن هرگز موجب تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین نخواهد شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به مناسبت روز شهید فلسطین بیانیه ای صادر و تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی هرگز موجب تضعیف روحیه فلسطینیان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز شهید فلسطین تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر علیه ملت فلسطین اعم از قتل و کشتار، بازداشت، محاصره، اسارت، تبعید و کوچاندن هرگز موجب تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین و ادامه مقاومت و مبارزه برای رسیدن به آزادی نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است که کاروان شهدا که هر روزه در اراضی اشغالی به راه می‌افتد، مشعلی در مسیر آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان خواهد بود و ما به عهدی که با شهدا بسته‌ایم تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین و مقدسات خود پایبندیم و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی همچنان اجساد بیش از ۳۷۳ شهید فلسطینی را توقیف کرده و حاضر به تحویل آن‌ها به خانواده‌هایشان نیست که این نقض صریح تمامی قوانین بین‌الملل است و با آموزه‌های ادیان آسمانی هم منافات دارد.

گفتنی است در تقویم ملی فلسطین امروز هفتم ژانویه روز شهید نامگذاری شده است. این روز به دلیل شهادت «احمد موسی سلامه» نخستین شهید فلسطینی در ژانویه سال ۱۹۶۵ ، نامگذاری شده است. احمد موسی سلامه در آن سال پس از اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی، به فیضل شهادت نائل آمد.