شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#فولاد

بورس به اوج برگشت / فولاد صدرنشین سبزهای بازار + نقشه بازار

کدخبر: ۵۴۷۰۲۱
بورس در معاملات ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ با رشد ۱۸۹۳۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۰ واحدی قرار گرفت.
بورس به اوج برگشت / فولاد صدرنشین سبزهای بازار + نقشه بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گسترش نیوز، بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات اولین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از صعود افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، خودرو، کگل، فملی، شستا، وبملت، کگل و نوری با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ دی ۱۴۰۱

نقشه-بازار

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند صعود بیشتر شد تا با افزایش ۸۹۲۴ واحدی به ۴۸۲ هزار و ۱۲۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۹,۰۰۰,۳۸۷.۵۷۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۱۰۳,۵۸۴.۶۳۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۲۱.۷۴۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بپاس، آریا، دی، کگهر، دماوند، خدیزل و کرمان هستند.

نمادهای-بورسی