شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قزوین

مدیر توسعه شبکه مرکز بهداشت قزوین:

عبور از پیک هشتم نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

عبور از پیک هشتم نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

قزوین- مدیر توسعه شبکه و ارتقا شبکه مرکز بهداشت قزوین گفت: عبور از موج هشتم نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن‌های یادآور است.

هاشم علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: موج هشتم کرونا روی شاخه صعودی در سطح کشور است و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست و لازم است رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی تر بگیریم.

وی افزود: گام نخست برای مقابله با موج هشتم این است که واکسن‌های یادآور تزریق شود و نیاز است مردم تزریق واکسن‌های یادآور را بسیار جدی بگیرند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا شبکه مرکز بهداشت قزوین ادامه داد: سالمندان و یا افراد با بیماری زمینه‌ای که شش ماه از نوبت یادآور قبلی گذشته حتماً باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت تزریق واکسن در گروه‌های ۵ تا ۱۸ سال خوب نیست، عنوان کرد: در این گروه تنها ۳۸ درصد واکسن نوبت اول را تزریق کرده‌اند و در نوبت دوم نیز فقط شاهد ۲۹ درصد تزریق واکسن بوده‌ایم.

علیجانی ادامه داد: در گروه سنی بالای ۱۸ سال تزریق واکسن در نوبت اول و دوم وضعیت مناسبی دارد اما بیش از ۵۰ درصد افراد مشمول واکسن یادآور را تزریق نکرده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: عبور از موج هشتم نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن‌های یادآور است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۲ نفر در بیمارستان به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند که ۱۳ نفر از آنها بستری جدید محسوب می‌شوند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا شبکه مرکز بهداشت قزوین با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر فوتی بر اثر کرونا نداریم ادامه داد: متأسفانه حال ۶ نفر از بیمارانی که بستری هستند مناسب نیست.

علیجانی در پایان با بیان اینکه شهرستان تاکستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند، یادآور شد: رعایت نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی را باید خیلی جدی بگیریم.