شهرخبر

بولتون برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرد

بولتون برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرد

ایسنا نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ گفت که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

 جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با صبح بخیر بریتانیا فاش کرد که رئیس سابق خود، دونالد ترامپ را برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری به چالش خواهد کشید.

بولتون جنگ طلب، که در دولت بوش و رونالد ریگان قبل از دوره کوتاه مشاور امنیت ملی ترامپ خدمت می‌کرد، به این رسانه گفت که کمپین او بر روی «سیاست خارجی بسیار قوی تر» تمرکز خواهد کرد.

او گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که نه تنها در مسکو، بلکه در مکان‌هایی مانند پکن درک شود که تجاوز بی‌دلیل به همسایگان شما چیزی نیست که ایالات متحده و متحدانش آن را تحمل کنند.»

بولتون اصرار داشت که نامزدی او یک نامزدی «بیهوده» نخواهد بود و استدلال می‌کرد که حمایت از سیاست‌های ترامپ در حال «نزول نهایی» است، اما جمهوری‌خواهان می‌ترسند که با نارضایتی خود آن را علنی کنند.

بولتون گفت: «من فکر می‌کنم رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه افرادی که نامزد جمهوری‌خواهان را انتخاب می‌کنند، تقریباً ۹۵ درصد مخالف هستند که ترامپ مهم‌تر از قانون اساسی است».

بولتون ماه گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که اگر سایر نامزدهای انتخاباتی، ترامپ را به دلیل تلاش برای نقض قانون اساسی محکوم نکنند، در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. ترامپ عضو سابق کابینه خود را به عنوان یک "احمق خسته کننده ناراضی که فقط می خواست به جنگ برود" برکنار کرد.

بولتون به دلیل درخواست سرنگونی دولت‌های خارجی، از ایران، که گروه مخالف تبعید شده آن مجاهدین خلق برای سخنرانی در رویدادهای متعدد به او پول پرداخت کرده است، تا روسیه، که اخیراً به آمریکا پیشنهاد کرد «با دقت به گروه‌های مخالف» برای «تغییر رژیم» کمک کند، و به ونزوئلا، جایی که او اعتراف کرد که در تلاش نافرجام ۲۰۱۹ برای روی کار آمدن خوان گوایدو، چهره مخالف به عنوان رئیس جمهور دست داشته است.

در حالی که ترامپ اولین کسی بود که پیشنهاد خود را برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حمایت از او  رو به کاهش است و انتظار می‌رود ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و همچنین مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا او را به چالش بکشند.

۳۱۱۳۱۱