پسر جوان با آرایش و چادر زنانه به جمع زنان سوگوار نفوذ می کرد / پلیس مشهد جا خورد ! + عکس مرد زن نما

به گزارش رکنا؛ جوانی که با کلاه گیس و پوشش زنانه به کیف و تلفن همراه بانوان در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد دستبرد می زد، با همکاری نیروهای حراست در حالی دستگیر شد که تعداد زیادی از مال باختگان او را شناسایی کرده اند و راز سرقت شیرآلات سرویس های بهداشتی نیز فاش شد.

ماجرای شکارچی گورستان مشهد از آن جا پلیس را به تکاپو انداخت که سرقت گوشی های تلفن و محتویات  کیف بانوان سوگوار در بهشت رضا (ع) مشهد روند صعودی به خود گرفت. اظهارات مال باختگان حکایت از آن داشت که کیف آنان هنگام عزاداری و مرثیه خوانی برای مردگان، توسط یک زن هدف دستبرد قرار گرفته است چرا که آن ها فقط در بخش سوگواری زنانه حضور داشتند!

همزمان با افزایش سرقت گوشی های تلفن و ایجاد جو ناامنی در گورستان، گروهی از ماموران دایره تجسس کلانتری طرق تحقیقات گسترده ای را با همکاری نیروهای حراست بهشت رضا (ع) برای شناسایی «شکارچی گورستان!» آغاز کردند. آنان پس از رصد دوربین های مدار بسته به زن جوانی مشکوک شدند که رفتار و حرکات مردانه داشت. وقتی نیروهای مشترک عملیاتی، این زن را زیر نظر گرفتند که موهای بلند او از زیر چادر نمایان بود، وارد قسمتی شد که زنان عزادار مشغول برگزاری مجلس ترحیم و عزاداری بودند. در حالی که زن جوان از طریق دوربین های مدار بسته کنترل می شد، ناگهان دست در کیف یکی از بانوان سوگوار برد و گوشی تلفن او را سرقت کرد. در این هنگام بود که ماموران وارد عمل شدند و این زن جوان را به اتاق حراست هدایت کردند. در بازرسی ها مشخص شد او پسر جوانی است که با استفاده از چادر، کلاه گیس و لوازم آرایشی، خود را به شکل زنان تغییر چهره داده و این گونه به داخل قسمت زنانه نفوذ می کرد. همچنین از درون کیف دستی همراه این مرد جوان، گوشی سرقتی، روسری، شال، لوازم آرایشی و ... کشف شد که از شگرد خاص شکارچی گورستان برای شکار طعمه های خود حکایت داشت.

با انتقال متهم به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از وی زیر نظر سرگرد موسوی (رئیس کلانتری طرق) در حالی شروع شد که در همان مراحل اولیه تحقیقات 17 تن از مال باختگان شناسایی شدند و برای اعلام شکایت به مرکز انتظامی مراجعه کردند. کنکاش های پلیس درباره شگرد «شکارچی گورستان» بیانگر آن بود که وی با پوشش زنانه به جایگاه بانوان سوگوار می رفت و هنگامی که زنان میان سال  یا کهن سال از گوشی تلفن برای خواندن ادعیه زیارت اهل قبور استفاده می کردند و سپس گوشی را درون کیف دستی خود می گذاشتند، او چادر خود را روی کیف شکار خود پهن می کرد و به راحتی دست به داخل کیف می برد و به گوشی یا لوازم دیگر دستبرد می زد.

در حالی که تحقیقات افسران دایره تجسس برای شناسایی دیگر مال باختگان شکارچی گورستان ادامه داشت ، بررسی ها نشان داد که او 7 بار نیز به شیرآلات سرویس های بهداشتی داخل مجموعه بهشت رضا (ع) مشهد دستبرد زده است. این متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شد تا تحقیقات برای ریشه یابی جرایم احتمالی دیگر وی ادامه یابد.

سیدخلیل سجادپور