شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#بلاروس

بازدید لوکاشنکو از پایگاه نظامی روسیه/ رزمایش مشترک بررسی شد

بازدید لوکاشنکو از پایگاه نظامی روسیه/ رزمایش مشترک بررسی شد

ایرنا نوشت: رئیس‌جمهوری بلاروس ضمن بازدید از یک پایگاه نظامی روسیه، برگزاری رزمایش مشترک بین نظامیان دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلکساندر لوکاشنکو امروز جمعه از یک پایگاه نظامی روسیه در بلاروس بازدید کرد، وی و یک مقام ارشد ارتش روسیه در این پایگاه نظامی درباره برگزاری رزمایش مشترک گفت‌وگو کردند.

این مقام ارشد ارتش روسیه که به نام او در این گزارش اشاره ای نشد، بر آمادگی نظامیان روس برای انجام ماموریت های محوله تاکید کرد.

بلاروس روز پنج شنبه اعلام کرد که در چارچوب توافقنامه های نظامی مشترک، تجهیزات و تسلیحات بیشتری از روسیه خواهد خرید.

خبرگزاری رویترز، افزایش ورود تسلیحات از روسیه به بلاروس را نگران کننده ارزیابی کرد و نوشت: احتمال شکل گیری حمله جدیدی از خاک بلاروس در شمال اوکراین وجود دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن (پنجم اسفند سال گذشته) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

311311