شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

عملیات مبارزان فلسطینی به مرکز نظامی اسرائیلی در کرانه باختری

عملیات مبارزان فلسطینی به مرکز نظامی اسرائیلی در کرانه باختری

منابع فلسطینی از حمله امروز مبارزان فلسطینی به مرکز نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع فلسطینی از درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این درگیری ها در اطراف «جبل صبیح» در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس رخ داده است.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که بامداد امروز جمعه مبارزان فلسطینی با بمب یک مرکز نظامی رژیم صهیونیستی در غرب شهر جنین در کرانه باختری را هدف قرار دادند.

این منابع بیان کردند: مبارزان گذرگاه الجلمه در شمال غرب جنین را هدف قرار داده اند و از تلفات نظامیان اشغالگر خبری مخابره نشده است.

 شهر جنین شاهد درگیری های روزانه میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی است که به این شهر و اردوگاه آن برای بازداشت مبارزان یا ترور برخی دیگر حمله می کننند و در مقابل مبارزان ضربات مهلکی به نظامیان صهیونیست وارد می‌کنند که معمولا این تلفات سانسور می‌شود. مبارزان فلسطینی در این کمین های موفق، نظامیان صهیونیست را زیر بارانی از گلوله و مواد منفجره قرار می گیرند.

مبارزان فلسطینی شامگاه دیروز پنجشنبه به سوی چندین موضع ارتش رژیم اشغالگر قدس در نزدیکی نابلس آتش گشودند.

گروه عرین الاسود در بیانیه ای تاکید کرد که مبارزانش یک اردوگاه ارتش اسرائیل و پست های بازرسی «حواره» و «عورتا» را به رگبار بستند.

این گروه همچنین مسئولیت چندین مورد عملیات تیراندازی به سوی مواضع ارتش صهیونیستی و شهرک نشینان یهود در منطقه نابلس طی چند ماه گذشته را به عهده گرفت.

در همین راستا، مرکز داده ورزی فلسطینی «معطی» از هلاکت 31 اسرائیلی و زخمی شدن بیش از 525 تن دیگر به دست نیروهای مقاومت در سال گذشته خبر داد که بخش اعظم کشته ها و مجروحان را نظامیان تشکیل م  دهند.

این مرکز همچنین گزارش داد که در سال گذشته بیش از 12188 مورد عملیات مبارزاتی و مقاومتی به اجرا درآمد.

تحرک کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی علیه مقامات بلندپایه تشکیلات خودگردان

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی توصیه کرد شماری از مقامات بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شوند که برای تعیین ماهیت اشغالگری این رژیم به دیوان بین المللی دادگستری درخواست داده بودند.

کانال 12 اسرائیل اعلام کرد که کابینه امور امنیتی و سیاسی اسرائیل، در نشست خود توصیه کرد برخی از مقامات تشکیلات خودگردان که به دادگاه لاهه برای تعریف ماهیت اشغالگری اسرائیل درخواست داده بودند، تحریم شوند.

این شبکه اعلام کرد که این تحریم ها و محدودیت ها شامل آمد و شد این مقامات خواهد بود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 31 دسامبر 2022 پیش نویس قطعنامه فلسطینی پیرامون درخواست حقوقی از دیوان بین المللی دادگستری در مورد ماهیت اشغالگری اسرائیل را با اکثریت آراء تصویب کرد.

انتهای پیام/