شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مکزیک

درگیری‌های مرگبار در مکزیک بعد از دستگیری پسر قاچاقچی معروف

درگیری‌های مرگبار در مکزیک بعد از دستگیری پسر قاچاقچی معروف

پس از دستگیری اویدیو گوزمان، پسر ال چاپو در ایالت سینالوآ مکزیک، شورش‌های مرگبار این ایالت را دربرگرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به مکزیک، بازداشت پسر «ال چاپو»، قاچاقچی معروف مکزیکی باعث راه‌اندازی موجی از ناآرامی و جنگ خیابانی در این کشور شده است.

گزارش‌ها حاکی است شهر کولیاچان در ایالت شمالی سینالوا کانون درگیری‌ها بوده است. این شهر مقر کارتل مواد مخدری با همین نام است و «خواکین گوزمن» معروف به «ال چاچو» تا قبل از استرداد به آمریکا در سال 2017 رهبری آن را برعهده داشت.

منابع خبری گزارش دادند هفت تن از نیرو‌های امنیتی مکزیک در این درگیری‌ها جان باختند. 21 نفر از این نیروها هم زخمی شده‌اند. ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که لوییز کرسنسیو، وزیر دفاع مکزیک اعلام کرد که پسر 32 ساله ال چاپو با نام «اوویدیو گوزمن» بازداشت شده است.

 

 

پسر «ال‌چاپو» پس از پدرش ریاست کارتل سینالوآ را برعهده داشت و ایالات متحده هم برای دستگیری او 5 میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود. او پیش از این یکبار در اکتبر 2019 دستگیر شده بود اما برای توقف کشتارها توسط اعضای باندش، با دستور رئیس‌جمهور مکزیک از زندان آزاد شد.

پدر او، خواکین گوزمن لوئرا ملقب به ال‌چاپو، پیش از دستگیری در سال 2016 رئیس کارتل سینالوآ بود که یکی از بزرگترین، قدرتمندترین و خطرناکترین باندهای قاچاق مواد مخدر در کل جهان به شمار می‌رود.

روبن روچا، فرماندار ایالت سینالوا اعلام کرد که 12 درگیری با نیروهای امنیتی و 25 مورد سرقت روی داده و همچنین 250 خودرو به آتش کشیده شده‌اند.

این ناآرامی‌ها در حالی در جریان است که قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا  9 و 10 ژانویه (دوشنبه و سه‌شنبه) برای شرکت در نشست رهبران آمریکای شمالی که در مکزیکوسیتی برگزار می‌شود، به این کشور سفر کند. انتظار می‌رود بایدن در این اجلاس درباره مسئله امنیت سخن بگوید.

 

انتهای پیام/