شهرخبر

اشتباهاتی که ممکنه حین لایه برداری پوست مرتکب شیم

یکی از مهم ترین و مفیدترین کارها برای داشتن پوست خوب لایه برداری پوست است اما باید درست انجام شود زیرا اشتباهات حین لایه برداری ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

متأسفانه بسیاری از ما بیش از حد لایه برداری می کنیم که می تواند منجر به تحریک، خشکی بیش از حد پوست و پوسته پوسته شدن شود. اگر به تازگی لایه برداری را به روتین پوستی خود اضافه کرده اید، از یک یا دو بار در هفته شروع کنید و واکنش پوست تان را ارزیابی نمایید و در صورت عدم واکنش پوستی؛ تعداد دفعات آن را افزایش دهید.

لایه برداری پوست
نادیده گرفتن نوع پوست

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما نوع پوست خود را نشناسید؛ مخصوصاً زمانی که می خواهید لایه برداری انجام دهید. استفاده از محصولات غلط باعث می‌ شود که پوست تان حساس شده و به مرور خشک شود. پوست نرمال یا چرب بیش از پوست خشک نیاز به لایه برداری دارد‌. برای پوست حساس و خشک هم معمولا باید از لایه بردار های ملایم شیمیایی مانند گلیکولیک اسید استفاده کنید؛ بنابراین حتما نوع پوست خود را بشناسید و از هر گونه حساسیتی که ممکن است داشته باشید؛ آگاه شوید.
نادیده گرفتن پوست بعد از لایه برداری

پیروی کردن از یک روتین منظم برای مراقبت از پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که لایه برداری خارجی ترین لایه پوست را از بین می برد، پوست ذاتاً خشک می شود؛ بنابراین بعد از انجام آن باید خیلی دقت ویژه به پوست تان داشته باشید و از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید تا آسیبی نبیند.

از طرفی هم در این شرایط لایه ای از سلول های مرده پوست برداشته شده و منافذ باز شده است و سرم ها می توانند به عمق بیشتری نفوذ کنند؛ بنابراین استفاده از سرم های آنتی اکسیدانی که بسیار مفید و مؤثر هستند را فراموش نکنید.