شهر خبر

احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه در امارات

احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه در امارات

یک رسانه روسی به نقل از منابع ترکیه ای از احتمال برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه در امارات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، منابع آگاه ویژه در ترکیه اعلام کردند که نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه احتمالاً در روزهای آینده در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش این رسانه روسی و به گفته این منابع، آنچه احتمال میزانی امارات را از نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه تقویت می‌کند این است که مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه چند روز پیش در سفر خود به برزیل گفته بود که محل برگزاری نشست سه وزیر امور خارجه همچنان با طرف روسی مورد بحث است.

وی افزود: چندین کشور به عنوان گزینه‌های میزانی این نشست سه جانبه روی میز است، اما این امر امکان برگزاری آن در مسکو را رد نمی‌کند.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه عصر دیروز سه شنبه گذشته با همتای اماراتی خود عبدالله بن زائد آل نهیان تلفنی گفتگو کرد و در آن چند پرونده را مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر، روز چهارشنبه گذسته عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات به دمشق پایتخت سوریه سفر و در جریان آن با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار کرد.