شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#عراق#بغداد

رئیس جمهور عراق: ترور رهبران پیروزی همواره باید اقدامی مردود و محکوم باقی بماند

رئیس جمهور عراق: ترور رهبران پیروزی همواره باید اقدامی مردود و محکوم باقی بماند

رئیس جمهور عراق به مراسم رسمی بزرگداشت شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد تأکید کرد که جنایت تروز رهبران پیروزی باید همواره به عنوان اقدامی مردود و محکوم باقی بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، روز پنجشنبه تاکید کرد که جنایت ترور رهبران پیروزی همواره باید همواره به عنوان اقدامی مردود و محکوم باقی بماند.

«عبدالله العلیاوی» نماینده رئیس‌جمهور عراق در مراسم رسمی بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد: هدف قرار دادن دو سردار شهید ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی، بدون در نظر گرفتن تمامی شئونات اخلاقی، سیاسی و قانونی، موید عظمت و نفوذ این دو فرمانده در خنثی کردن نقشه های دشمنان است.

وی در ادامه افزود: سیره و روش زندگی رهبران پیروزی باید مایه مباهات و افتخار همه میهن پرستان و آزادیخواهان و  چراغ راه مجاهدان باشد.

رشید  تصریح کرد  : این جنایت، باید در موضع محکومیت و رد، باقی بماند و اولویت تعامل سیاسی عراق باشد.

رئیس جمهور عراق در پایان پیام خود تأکید کرد: ما تسلیت خود را به خانواده این دو شهید تکرار می‌کنیم و از رزمندگان می‌خواهیم به پیروی از راه آنها ادامه دهند.

مراسم رسمی سومین سالگرد فرماندهان شهید پیروزی در مرکز هیئت حشدالشعبی عراق با حضور مقام  های ارشد عراقی شامل نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و شخصیت هایی رسمی و پارلمانی آغاز شد.

 

در ابتدای این مراسم «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق تاکید کرد که اقدام آمریکا را در ترور این فرماندهان محکوم کرد و آن را نقض تمامیت سرزمینی عراق و حاکمیت این کشور خواند.

وی تاکید کرد که هدف قرار دادن دو فرمانده‌ای که نقش برجسته‌ای در دفع حملات تروریستی در عراق و منطقه داشتند، تناسبی با توافقات دوجانبه میان دو کشور ندارد.

دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق اخیرا در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، اعلام کرد که فداکاری‌های فرماندهان پیروزی در تاریخ ملت‌های آزاده جهان ثبت است و عزای ما هر سال در سالگرد این بزرگواران زنده می‌شود و فراموش نخواهیم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی «نُجَباء» نیز در سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: هرگز از گرفتن انتقام فرماندهان پیروزی منصرف نخواهیم شد.نجَباء ضمن اشاره به اینکه اشغالگران آمریکایی و مزدوران آن‌ها در این مدت برای حفظ آبروی خود با فریبکاری تلاش کرده‌اند که حجم تلفاتشان را پنهان کنند، افزود: اما آزادگان جهان از میزان تلفات دشمن اطلاع یافته‌اند؛ زیرا با مشتی خاک نمی‌شود خورشید را پوشاند.

بامداد 13 دی 1398 در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان به شهادت رسیدند. این جنایت با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفت.

انتهای پیام/