شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#نخست وزیر

نخست وزیر عراق: اقدام آمریکا در ترور فرماندهان پیروزی نقض آشکار حاکمیت عراق است

نخست وزیر عراق: اقدام آمریکا در ترور فرماندهان پیروزی نقض آشکار حاکمیت عراق است

ایرنا نوشت: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم رسمی سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اقدام آمریکا را در ترور این فرماندهان محکوم کرد و آن را نقض تمامیت سرزمینی عراق و حاکمیت این کشور خواند.

السودانی گفت: اقدام دولت سابق آمریکا در هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی، تجاوز آشکار به سرزمین و حاکمیت عراق است.

وی افزود: ابعاد این اقدام می توانست به تهدید امنیت کل منطقه منجر شود.

نخست وزیر عراق اشاره ای هم به ضرورت پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت ضد اشغالگری و ضد تروریسم کرد و افزود: خون های شهدا، پاک است و نباید هدر رود.

مراسم رسمی سومین سالگرد فرماندهان شهید پیروزی دقایقی پیش در مرکز هیات حشدالشعبی عراق با حضور شخصیت های تراز اول عراقی شامل نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و شخصیت هایی رسمی و پارلمانی آغاز شد.

حشدالشعبی عراق پیشتر در بیانیه ای خبر داد که این مراسم با حضور شخص نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه، برگزار خواهد شد.

گروه های مقاومت عراقی اخیرا در بیانیه هایی تاکید کرده اند که گزینه مقاومت و رویارویی با آمریکا در عراق تا پایان اشغالگری و نیز بسته شدن پرونده مجازات عاملان و آمران جنایت فرودگاه بغداد، همچنان روی میز است.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. همراهان عراقی شهید سلیمانی به فرودگاه آمده بودند تا از میهمان عراق استقبال کنند.

310310