شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نخست وزیر

نخست وزیر عراق:

ترور فرماندهان پیروزی، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است

ترور فرماندهان پیروزی، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق تأکید کرد که هدف قرار گرفتن فرماندهان پیروزی توسط آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق است و با توافقات بین دو کشور هیچ همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه، نخست‌وزیر عراق گفت که هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی توسط دولت قبلی آمریکا، حمله آشکار به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق بود و این اقدام طبق تمام موازین و و قوانین بین المللی محکوم است.

بر اساس این گزارش، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق که در مراسم رسمی سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: هدف قرار دادن دو فرمانده ای که نقش برجسته ای در دفع حملات تروریستی در عراق و منطقه داشتند، تناسبی با توافقات دوجانبه میان دو کشور ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با تروریست‌های تاریک اندیش نیازمند ایمان، قدرت و شجاعت است، افزود: این ایمان برآمده از روحیه ملی عراق و فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی شیعه بود.

السودانی تصریح کرد: دولت عراق با هدف ایجاد بنیان استوار برای حاکمیت ارضی عراق تلاش می‌کند و عراق مقتدر را شعار خود می‌داند. عراق مستقل از مناقشات منطقه‌ای و بین المللی فاصله گرفته و نقش مهم خود را در حل و فصل آنها ایفا می‌کند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما مسیر اصلاحات اقتصادی و مبارزه با همه‌گیری فساد را ادامه خواهیم داد. همه گیری فساد جدی ترین چالش کنونی عراق است. عراق نقش مؤثری در نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف دارد و به لطف موقعیت جغرافیایی استراتژیک و عمق تاریخی خود می‌تواند در رفع بحران‌ها مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: هدفی که شهدا برای آن جنگیدند و مبارزه کردند، این بود که عراق از ثبات برخوردار باشد. ما به کار خود برای قطع آثار تروریسم در هر کجا که باشد ادامه خواهیم داد.

محمد شیاع السودانی در پایان گفت که دولت متبوعش بدون تردید برای کنترل گذرگاه‌های مرزی و ریشه‌کن کردن پدیده قاچاق ارز تلاش می‌کند و با توسعه صنعت و کشاورزی و ارتقای سطح زندگی مردم عراق در راستای تحقق اهداف تعیین شده حرکت می‌کند.