شهر خبر

آنچه درباره سریال سقوط نمی‌دانید

آنچه درباره سریال سقوط نمی‌دانید

همه چیز با حواشی دستمزد میلیاردی فرح نژاد از این سریال و مهاجرتش بعد از بازی در آخرین سکانس این سریال کلید خورد اما داستان بیش از این حرف ها بود ! پهلوان زاده که پیشتر به عنوان تدوینگر همراه با محمد حسین مهدویان و هادی بهروز و بسیاری دیگر از جوانان نسل تازه سینمای ایران، با «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروزها» به سینمای ایران معرفی شد، مسیر حرفه ای اش را با تدوین پایان یافته ندید و بعدتر سراغ تهیه کنندگی (فیلم «مصادره») در سینما رفت و حالا در مقام کارگردان اثری را آماده پخش دارد. اما نکته اصلی چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ اخبار سریال سقوط با حاشیه ایی که حمید فرخ نژاد برای سریال  ایجاد کرد  کلید خورد!

سریال در سکوت خبری کار شد اما فرخ نژاد هر بلایی که می شد بر سر یک سریال بیاید را یک تنه زحمت کشید.

اما پیش از اینکه سریال سقوط به پخش نزدیک شود نکاتی را با خود دارد که بد نیست در جریان آن قرار بگیریم!

یک کارگردان جوان...

در کنار محمد حسین مهدویان البته به عنوان مشاور کارگردان!

در اخبار ابتدایی آمد که محمد حسین مهدویان کارگردان این سریال است اما او به عنوان مشاور در کنارسجاد پهلوان زاده بوده است تا اولین ساخته این کارگردان جوان که در ادامه می خوانیم با چه نگاهی در این سریال روی صندلی کارگردانی نشسته است اتفاقی خوشایند از آب در آید.

اگرچه حمید فرخ نژاد سریال را در قدم اول به حاشیه کشاند تا زحمات یک تیم را تحت الشاع قرار دهد اما این مجموعه نمایشی باید به پخش برسد تا کیفیت اثر بررسی شود.

کارگردان جوان روی صندلی هدایت سقوط

پهلوان زاده که پیشتر به عنوان تدوینگر همراه با محمد حسین مهدویان و هادی بهروز و بسیاری دیگر از جوانان نسل تازه سینمای ایران، با «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروزها» به سینمای ایران معرفی شد، مسیر حرفه ای اش را با تدوین پایان یافته ندید و بعدتر سراغ تهیه کنندگی (فیلم «مصادره») در سینما رفت و حالا در مقام کارگردان اثری را آماده پخش دارد. اما نکته اصلی چیست؟

نکته آن است که جوانانی مثل پهلوان زاده یادشان نرود که از کجا آمده اند و چه مصائبی را پشت سر گذاشته اند تا به ایستگاه فعلی رسیده اند.

در خبرها آمده بود که او نقش اصلی زن سریال ش را به یک بازیگر گمنام و کمتر نام آشنا سپرده است و اولین تجربه جدی تصویری «الناز ملک » را باعث شده است.

این خانم بازیگر کیست؟

یک بازیگر جوان که گویا چند تجربه صحنه ای داشته و ... کار جدی سینمایی یا سریالی در کارنامه ندارد. پس حالا که هیچ شناختی از او نداریم چه ضرورتی دارد که به این انتخاب اشاره کنیم؟ کیفیت حضور او در سریال در چه حدی است؟

باید منتظر بود و دید.

البته مسئله در مقطع فعلی نام این بازیگر یا کیفیت حضورش نیست. چرا که سریال هنوز به مرحله پخش نرسیده است. اما  جرات مندی ای که از پهلوان زاده، چیزی را ساخته که حالا در سینمای ایران شاهدش هستیم، همچنان پابرجاست و او به جای محافظه کاری، باج دادن به سرمایه دار، مغلوب نظر و سلیقه پیشین مخاطب شدن و سراغ گرفتن از انتخاب های امتحان پس داده و کم خطر، جانب انتخابی تازه و خطرپذیری را گرفته است. این دقیقا همان چیزی است که ذات سینما می طلبد. این همان چیزی است که مراد این قلم است. چرا که کم نبوده اند جوان ها و استعدادهایی که بعد باز شدن پایشان به عرصه فیلمسازی جدی، گذشته را فراموش کرده اند و تن به تکرار و مخافظه کاری داده اند و همزنگ جماعت شده اند. پهلوان زاده اما گویا همچنان انرژی خودش را حفظ کرده و البته فراتر از آن جرات به خرج داده تا تجربه کند و همزمان مسیر را برای تجربه کردن چهره های تازه در سینمای و سریال های ساخت ایران باز کند. باید منتظر بود و دید نتیجه تلاش برای تولید سریال سقوط به کدام سمت می رود، به سمت سقوط و نابودی و یا ثبت یک اثر ماندگار و قابل بحث در بخش های مختلف تولیدی اش از بازی ها گرفته تا فیلمبردرای  و صحنه پردازی و جلوه های ویژه و البته متن و کارگردانی. پیش از آن اما باید جرات به خرج دادن پهلوان زاده را به قال نیک گرفت و منتظر نتیجه کار بود چرا که اگر خوب باشد حتما به چند نام به نام های سینمای ایران اضافه می شود و اگر نه نقدهای جدی ای روانه کار خواهد شد. این همه اما نامش خطرپذیری در سینماست که در فقدانش چیزی به عنوان سینما شکل نمی گرفت.

انتهای پیام/