شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#آتش#آتش بس#وزیر خارجه

صنعا: هرگونه آتش بس آینده باید در راستای منفعت مردم یمن باشد

صنعا: هرگونه آتش بس آینده باید در راستای منفعت مردم یمن باشد

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که هرگونه آتش بس آینده باید فرصتی برای اعتمادسازی و اقدامی ضروری جهت وارد شدن به روند برقراری صلح عادلانه و پایدار در راستای منفعت مردم یمن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا روز چهارشنبه با مایکل بری رئیس هیات سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق الحدیده دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار فعالیت های این هیات طی سال گذشته میلادی و برنامه ها برای سال ۲۰۲۳ مورد بحث قرار گرفت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این دیدار بر اهمیت پایبندی به اجرای توافق استکهلم که کشورهای متجاوز و مزدوران آن همچنان به هدف قرار دادن غیرنظامیان در استان الحدیده ادامه می دهند، تاکید کرد.

هشام شرف همچنین تاکید کرد که هرگونه آتش بس آینده باید فرصتی برای اعتمادسازی و اقدامی ضروری جهت وارد شدن به روند برقراری صلح عادلانه و پایدار در راستای منفعت مردم یمن باشد.

وی افزود: آتش بس باید شامل مواردی از جمله پرداخت حقوق تمام کارکنان دولت، تضمین ورود کشتی های حامل فرآورده های نفت و گاز و مواد غذایی و کالاهای تجاری و بازگشایی کامل فرودگاه بین المللی صنعا باشد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در عین حال بر اهتمام مقامات صنعا به ارائه تسهیلات و حمایت از هیات سازمان ملل برای استقرار در الحدیده و تداوم هماهنگی و رایزنی ها تاکید کرد.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم پیش از این گفته بود: موانع زیادی در سایه تجاوز و محاصره وجود دارد و به همین دلیل با تمدید آتش بس مخالفت کردیم.

وی افزود: به سر بردن در وضعیت نه صلح و نه جنگ امکان پذیر نیست اما با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته و مردم یمن انجام می‌دهند می‌توانیم بگوییم که پیشرفت‌هایی حاصل شده و توطئه دشمن پایان یافته است.